دکتر عبدی ابعاد حقوق بین الملل جریانات و کشتار اخیر رژیم صهیونیستی در غزه را تشریح کرد…

به‌گزارش ارس‌نامه به نقل از ایسنا؛ رئیس کمیسیون امور بین الملل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه اظهار کرد: تنها تا ۳۵ روز نخست شروع تحولات اخیر در غزه، بالغ بر ۱۱ هزار نفر شهید شدند که حدود ۴۵۰۰ نفر آن‌ها کودک و ۱۸۰۰ نفر نیز زن هستند.

دکتر مرتضی عبدی تاکید کرد: امروز شاهد وضعیتی هستیم که شاید در طول تاریخ بشریت تا این حد جنایات تکرار نشده باشد. وضعیت امروز یک بحث جدیدی است که طرفداران و حامیان حقوق بشر، در هاله‌ای از سکوت قرار گرفته‌اند و فلسطین عملا در حال مبارزه با آمریکا بوده و با سلاح‌های جدید و به روز شده آمریکا می‌جنگد.

وی افزود: امروز غزه با سوخت جنگنده‌های اسرائیلی بمباران می‌شود که از طرف کشورهای اسلامی چون جمهوری آذربایجان و ترکیه تامین می‌شوند.

عبدی با اشاره به سیاست دوگانه ابرقدرت‌های دنیا، گفت: شاید بهتر است که استاندارد دوگانه را در این نقطه بیاموزیم که چگونه در ماجرای مهر و آبان ۱۴۰۱ جمهوری اسلامی که یک خانم در مقابل دوربین‌ها سکته و فوت کرده بود و کل دنیا نگران حقوق زنان در ایران بود اما گویی نمی‌بینند که بیش از ۱۸۰۰ زن فلسطینی طی روزهای اخیر شهید شده‌اند و یا خانواده‌هایی که زیر بمباران از بین می‌روند و عملا نسل زدایی از سوی رژیم صهیونیستی در حال اتفاق است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق پیمان‌های بین المللی هم‌چون میثاق مدنی، سیاسی و میثاق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملل متحد که حتی خود رژیم موقت اسرائیل نیز عضو آن‌ها است، نمی‌توان آب، غذا، آزادی نقل و انتقالات و بهداشت را تحریم کرد. حتی در کنوانسیون‌های چهارگانه ژنو نیز کاملا توضیح داده شده که نمی‌توان موشک بر سر یک بیمارستان ریخت و یا این‌که چگونه باید با اسرا برخورد کرد.

وی افزود: امروز شاهد وضعیتی هستیم که یک انسان بر سر انسان دیگری این بلاها را نمی‌آورد. حتی جالب است که این اقدامات تشویق می‌شود و ابایی از جنایات خود ندارند. طی روزهای گذشته یکی از مقامات امنیتی رژیم جعلی اسرائیل در عکسی که در صفحه مجازی منتشر کرده بود، جنازه ۲۰ کودک شیرخوار در کنار هم را نشان می‌داد که برای آن عکس نوشته بود «دنیا باید از ما تشکر کند که این بمب‌های ساعتی را خاموش کردیم!»

رئیس کمیسیون امور بین الملل مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: در فیلمی دیگری که در فضای مجازی منتشر شده است نیز پس از بمباران پناهگاه بیمارستان غزه، جنازه کودکان تکه پاره شده نشان داده می‌شد که پس از آن، اسرائیلی‌ها، لباس‌های خود را درآورده و لخت به خاطر این کشتار، شادی و پایکوبی می‌کردند. هنگام تماشای این فیلم به راستی به خاطرم آمد که می‌توان امروز را عاشورا دانست.

مشاور حقوقی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هر دورانی برای خود یزید و شمر دارد. امروز نیز همان ظالم و مظلوم است. امروز اسلام در مقابل کفر قرار گرفته است. مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود فرموده‌اند که امروز غزه، جهان اسلام است زیرا این کشور در چنین وضعیتی از آرمان‌های اسلام دفاع می‌کند.

محمود عباس یک فلسطینی واقعی است؟

وی با اشاره به بحث نفوذ نیز گفت: نباید از بحث نفوذ غافل شد. امروز محمود عباس اعلام می‌کند که می‌تواند غزه بعد از جنگ را اداره کند. اما آیا او یک فسطینی واقعی و یا حتی عرب است؟ اتفاقات عجیبی در ماجرای غزه دیده می‌شود. گویی علائم آخرالزمانی در ماجرای این روزها است.

یمن به تنهایی از شرف عرب دفاع می‌کند

عبدی گفت: کشور یمن که روزی کل ۲۱ کشور عربی به نیابت از دنیا، آن را بمباران می‌کردند، این کشور امروز به نیابت از جهان عرب از شرف عرب و اسلام دفاع می‌کند.

وی با بیان این‌که هر اتفاقی حتی کربلا از زبان حضرت زینب(س)، حسن‌ها و زیبایی‌هایی دارد، افزود: زیبایی این اتفاق این است که قبلا اسرائیل هروقت می‌خواست، ظرف یک ساعت وارد غزه می‌شد اما اکنون این اتفاق میسر نیست و امروز یک فرمانده آمریکایی به میدان آمده و فرمانده اسرائیلی را خلع درجه می‌کند و رهبری جنگ نیز برعهده فرمانده تفنگداران ویژه آمریکایی است. الان حماس در غزه با آمریکا مبارزه می‌کند و مردم اسرائیل به دورترین نقطه پناهنده شده‌اند، البته اسرائیل، شهروند عادی ندارد و همگی مسلح هستند و همه با اسلحه برای جنگ آمده‌اند.

شهروندان اسرائیلی برای اولین بار مزه آوارگی را می‌چشند

وی خاطرنشان کرد: مردم این رژیم موقت، از ترسشان مزه واقعی آوارگی و زندگی در پناهگاه را می‌چشند و صدها هزار نفر جمعیت به سمت شهر ایلات پناهنده شده‌اند. جالب است که هر روز آمار شهادت‌های غزه بیشتر می‌شود ولی آمارهای اسرائیل تکان نمی‌خورد. قابل تامل است که کار به جایی رسیده که تعداد کشته‌ها را مخفی می‌کنند.

چرا سازمان‌های جهانی هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از کشتار مردم غزه نمی‌کنند؟

مشاور حقوقی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که وضعیت تازه‌ای در روزهای آینده حاکم خواهد شد، در خصوص این‌که چرا سازمان‌های جهانی هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از کشتار مردم غزه نمی‌کنند، افزود: ۲۳ درصد بودجه سازمان ملل از سوی آمریکا تامین می‌شود. الان در این سازمان تعداد ۱۹۸ کشور عضو هستند که ۱۰۰ کشور در عرض ۶۰ سال اخیر تحت استعمار انگلیس و آمریکا بوده‌اند و توسط خودشان به رسمیت شناخته شده‌اند، پس هر تصمیمی در سازمان گرفته شود، آمریکا و انگلیس، ۱۰۰ رای از قبل دارند و حق وتو هم که دیگر ویژگی آن‌ها است و حتی توقف موقت جنگ را هم آمریکا به راحتی وتو کرده است.

سازمان ملل وسیله استعماری کشورهای استعمارگر

وی با اشاره به بازدید دادستان دیوان کیفری بین الملل از گذرگاه رفح، خاطرنشان کرد: دادستان دیوان کیفری بین المللی از نزدیک وضعیت گذرگاه رفح را دید ولی هنگام اظهارنظر درباره آن، ابتدا حماس را مورد خطاب قرار داد و سپس به اسرائیل اشاره کرد. چنین اتفاقاتی نشان می‌دهد که شاید سازمان‌های بین المللی و کشورهای بزرگ و استعمارگر، سازمان ملل متحد را به عنوان وسیله استعماری خود ایجاد کرده‌اند زیرا اگر سازمان ملل متحد فقط به دیباچه منشور ملل متحد خود عمل می‌کرد، که وظیفه آن نیز برقراری صلح و امنیت بین المللی است، این منشور دیگر نیاز به ماده‌ نداشت.

خون کودکان غزه و فلسطین «وجه المصالحه» قرار گرفته است

وی تاکید کرد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که خون کودکان غزه و فلسطین «وجه المصالحه» قرار گرفته است. یعنی کشورها با سکوت و کمک به ابرقدرت‌ها بر روی خون آن‌ها داد و ستد می‌کنند و هیچکسی به صراحت نمی‌گوید که جنایت بین المللی شکل گرفته است.

عبدی گفت: سال گذشته با یک جنگ تمام عیار دنیا در ایران مواجه شدیم. کل دنیا، ایران را محکوم می‌کرد که یک نفر مقابل دوربین‌ها سکته و فوت کرده است اما پس از آن اتفاق، کل ایران مختل شد و هزاران نفر شهید و مجروح شدند و خانواده‌ها بی سرپرست ماندند. هر دو طرفی که جان باختند، فرزندان و شهروندان ما بودند. ما از هر دو طرف آسیب دیدم.

وی در خصوص دلیل اجرای عملیات طوفان الاقصی نیز گفت: اگر این اتفاق نمی‌افتاد، رژیم صهیونیستی در آستانه کوچ اجباری فلسطینی‌ها از گذرگاه رفح به طرف صحرای سینا بود و این باریکه را نیز از دستشان می‌گرفت.

حماس، حق دفاع از مردم فلسطین، «صاحب اصلی اراضی اشغال شده» در برابر اشغالگران را دارد

این وکیل دادگستری در پاسخ به کسانی که مخالف عملیات حماس هستند، خاطرنشان کرد: در حقوق بین الملل، تا زمانی که اراضی اشغال شده یک کشور آزاد نشده است، اشغالگر، اشغالگر است و صاحب کشور هم صاحب است. صاحب کشور همیشه حق دارد که مقابل اشغالگری، حرکاتی انجام دهد و از حق خود دفاع کند. در حقوق بین الملل کیفری این مورد به کرار توضیح داده شده است. حماس از حق قانونی خود استفاده کرده و به عنوان نماینده یک کشور و مردمی که تحت اشغال است، سعی می‌کند تا مردم را به حق خود و به آزادی برساند.

اشراف اطلاعاتی اسرائیل از بین رفته است

این وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: این‌که حماس موفق شده یا نه، آینده نشان می‌دهد اما آنچه که واضح است، این است که امروز هینمه اسرائیل و اشراف اطلاعاتی آن از بین رفته است زیرا عملیات طوفان الاقصی قطعا محصول یکی دو روز نیست بلکه حاصل چند سال وقت و برنامه ریزی است.

اسرائیل، عروسک خیمه شب بازی/ طرف حساب واقعی، استکبار جهانی است

وی افزود: انقلاب سنگ اکنون به انقلاب بالستیک و موشکی رسیده و قطعا از این پیشرفته تر می‌شود و نبرد نهایی مابین عاملین این وضعیت خواهد بود. اسرائیل یک رژیم موقت است و شبیه عروسک خیمه شب بازی بوده و طرف حساب واقعی، استکبار جهانی است.