به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری اهر، از تندیس پروفسور محمود آخوندی در میدان دادگستری اهر پرده‌برداری‌ و یکی از مطالبات چندین ساله اهالی فرهنگ و رسانه محقق شد…

به گزارش ارس‌نامه؛ روز یکشنبه(٢٠ اسفند ۱۴۰۲)؛ به همت شورای اسلامی و شهرداری اهر طی آیینی از تندیس پروفسور محمود آخوندی؛ پدر آیین دادرسی کیفری ایران همزمان با سالروز تولد این دانشمند علم حقوق و قضا در میدان دادگستری اهر پرده‌برداری شد. در این آیین؛ همسر و خانواده زنده‌یاد آخوندی و جمعی از مسئولان و شهروندان اهر حضور داشتند.

دکتر محمود آخوندی اصل متولد ۲۰ اسفند سال ۱۳۱۲ در اهر، دوم فروردین سال ۱۳۹۴ در تهران درگذشت.

 

اهدای یادنامه دکتر آخوندی به شهردار اهر

در آیین پرده برداری از تندیس پروفسور آخوندی؛ پروانه اسپهبدی(همسر زنده یاد آخوندی) کتاب یاد ایامی…(یادنامه دکتر محمود آخوندی اصل) را به محمدباقر خانی؛ شهردار اهر اهدا کرد.

این کتاب؛ در ۴۴۲ صفحه به قطع وزیری در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات مجد در تهران منتشر شده است. در قسمتی از این کتاب، یادداشت معروف “رنج نامه ای برای یک تندیس” نوشته استاد خضوعی نیز گنجانده شده است‌

 

گرامیداشت پروفسور آخوندی در اهر

عصر یکشنبه(۲۰ اسفند ۱۴۰۲) مراسم گرامیداشت زنده یاد پروفسور محمود آخوندی اصل؛ از مفاخر حقوق و پدر آیین دادرسی کیفری ایران در عمارت تاریخی شهرداری اهر برگزار شد.

در این مراسم؛ همسر و جمعی از آشنایان مرحوم آخوندی، اعضای شورا و شهردار و جمعی از اعضای ادوار سابق شورا، اصحاب رسانه، جمعی از مدیران و شهروندان اهر حضور داشتند.

در این مراسم؛ پروانه اسپهبدی؛ همسر زنده یاد آخوندی و خانی شهردار اهر درباره شخصیت و مقام علمی آن مرحوم و تعدادی از اعضای شورا در اهمیت گرامیداشت مفاخر اهر سخنرانی کردند.

در پایان مراسم؛ توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری از همسر مرحوم آخوندی تجلیل به‌عمل آمد.

تصاویر ذیل توسط عکاس ارس‌نامه؛ ناصر اصلانی از این دو مراسم ثبت شده است: