الیاس ممی‌پور: جای هنرکارت در جهت حمایت‌های معیشتی از اصحاب فرهنگ و هنر، مدت‌ها خالی بود…

به گزارش ارس‌نامه؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اهدای هنرکارت به جمعی از اهالی فرهنگ و هنر گفت: هنر ‌کارت به منظور ارائه تسهیلات رفاهی در قالب طرح‌های حمایتی از اهالی فرهنگ و هنر طراحی شده است که جای آن از مدت‌ها قبل خالی بود.
الیاس ممی‌پور ادامه داد: عضویت در صندوق اعتباری هنر فرصت مناسبی برای هنرمندان تمام رشته های فرهنگی و هنری می‌باشد که در صورت داشتن شرایط لازم، می‌توانند از مزایای آن (حمایت توسعه ای، حمایت‌های بیمه ای و حمایت‌های معیشتی و تامین آتیه) بهره شوند. همچنین ایجاد شرایط مساعد برای اعطای تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی؛ مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی با آن‌ها، کمک به اعضا برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کار در زمینه فرهنگی و هنری ضمن دارا بودن توجیه اقتصادی کسب و کار و مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری، سینمایی و مطبوعاتی ثبت شده به منظور حمایت از پدیدآورندگان آن‌ها ضمن در نظر گرفتن بعد اقتصادی در بخش حمایت توسعه ای و بیمه تامین اجتماعی، نقص عضو و از کارافتادگی، جبران خسارت غیرارادی، تسهیلات دریافتی جهت فعالیت‌های اقتصادی در عرصه های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی و بیمه تکمیلی درمان، حوادث و عمر از مزایای حمایت های بیمه ای می.باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی اهر تاکید نمود: پرداخت مقرری یا کمک مستمری به افراد مشمول، کمک مستمری از کارافتادگی، کمک مستمری سالمندان، کمک هزینه معالجه، کمک‌های مالی اضطراری بصورت بلاعوض و کمک‌ها و وام‌های ضروری (خرید مسکن- جعاله- هزینه تحصیلات- ازدواج) از مزایای بخش حمایت‌های معیشتی و تامین آتیه است.
ممی‌پور افزود: تا به حال تعداد کثیری از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر( بالغ بر ۱۲۰ نفر در دو سال اخیر) را به عضویت صندوق اعتباری هنر در آمده اند و تمام سعی‌مان را خواهیم کرد تا افراد واجد شرایط باقی‌مانده را نیز به مرور به عضویت صندوق در آوریم و بدین‌وسیله از اهالی فرهنگ و هنر شهرستان از مزایای آن که آینده درخشانی بر آن متصور هستیم، بهره‌مند شوند‌.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر در پایان؛ خدمات پایدار و آینده دار برای اهالی فرهنگ و هنر را حل مشکل بیمه، مستمری و معیشت این قشر فرهیخته دانست.