گنجه: تعداد مراجعات مردم اهر به بیمارستان ۲۰ درصد از کل مراجعان را شامل می‌شود و بیماران ۵ شهرستان را پوشش می‌دهد اما سهمیه دارویی و سایر مسائل به خود شهرستان‌ها واگذار می‌شود…

به گزارش ارس‌نامه؛ در نشست خبری شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر که ۵ ساعت به طول انجامید، مدیر این شبکه گفت: از محل سفر ریاست محترم جمهوری به استان، ریالی به شبکه بهداشت تخصیص نیافته است و تنها از بابت تعمیر دستگاه سی تی اسکن ۴ میلیارد تومان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مساعدت نموده است.
دکتر میثم گنجه افزود: ساختمان هلال احمر را از دست شبکه بهداشت و درمان گرفته‌اند و علی‌رغم اینکه بایستی هلال احمر و تامین اجتماعی در تأسیس درمانگاه ورود کنند؛ کاری انجام نگرفته است و تاکنون نامه ای در جهت احداث درمانگاه هلال احمر به دست ما نرسیده است.
وی با انتقاد از شبانه روزی نبودن درمانگاه تامین اجتماعی یادآور شد: با وجود چندین هزار عضو تامین اجتماعی، چرا با یک پزشک عمومی شبانه‌روزی نمی‌شود؟ عمده مشکل ما این است که همه چشم ها به بیمارستان دوخته شده است و ماحصل آن آزار مردم و تاخیر در رسیدگی به بیماران است و این موضوع برای ما ناراحت کننده است. تمام تلاش ما حفظ وضعیت موجود و بهبود شرایط است تا بتوانیم بیمارستان جایگزین را با حمایت‌ها و استفاده از ظرفیت مسئولین به سرانجام برسانیم.
گنجه گفت: متاسفانه عوض اینکه شبکه بهداشت و درمان از ظرفیت مسئولان استفاده کند، مسئولان از ظرفیت ما استفاده می‌کنند و سفارش می‌کنند فلان فرد را در فلان پست نصب کنید.
وی در این باره توضیح داد: مسئول شهرستان یک بار هم من رئیس شبکه را همراه خود به وزارتخانه نبرده است تا مشکلات مرتفع شود؛ در حالی که نماینده بناب چهار بار همراه رئیس شبکه بهداشت و درمان در وزارتخانه جلسه گذاشته و ۶ ساعت منتظر وزیر نشسته است تا امروز شاهد احداث بیمارستان بناب باشیم و کسی نمی‌تواند ادعا کند تنها ده هزار تومان به بیمارستان کمک کرده است؛ الا موسسه خیریه بیمارستان!
وی با اشاره به اینکه زمان تحویل گرفتن شبکه بهداشت توسط بنده مصادف با پیک کرونا بود؛ افزود: زمانی که شبکه بهداشت را تحویل گرفتم ۱۲ لیتر سرم در بیمارستان وجود داشت و با مساعدت دکتر داوری و معاونت غذا و دارو بلافاصله سرم تهیه شد و بحران را پشت سر گذاشتیم؛ بنده قصد خودنمایی ندارم و اعتقاد دارم تا کاری صورت نگرفته نباید اعلام شود و بارها شخصاً به استانداری مراجعه کرده و پیگیر بودجه بوده ام.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر اضافه کرد: برای احداث اتاق عمل ۷ میلیارد تومان هزینه شده است و هیچ مسئولی نمی‌تواند ادعا کند یک سوزن به شبکه بهداشت داده است. در حالی که ادعا دارند فلان دستگاه را من تهیه کرده ام و در حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت اعلام کردم دستگاه سی آر ام(CRM) با هزینه ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان توسط شبکه بهداشت تامین شده است و این در وضعیتی است که مقرر و مصوب شده بود از محل مسئولیت‌های اجتماعی مس مزرعه تامین شود.
گنجه با اشاره به کارهای صورت گرفته در بیمارستان اهر گفت: در قسمت آزمایشگاه تعمیرات اساسی انجام یافته و بهسازی و کف.سازی بخش داخلی، تعمیرات اساسی در اورژانس و خرید ۱۴ تخت جدید برای اورژانس، بهسازی پد هلیکوپتر، تعمیر اساسی پانسیون برادران، خرید دستگاه سی آرم در رادیولوژی، تعمیر دستگاه سی تی اسکن، بهسازی سالنهای بیمارستان، تعمیر آسانسورها، تامین دستگاه نوبت دهی و ایجاد اتاق عمل سرپایی در کلینیک تخصصی را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان اهر می‌باشد.
دکتر گنجه ادامه داد: تعداد مراجعات مردم اهر به بیمارستان ۲۰ درصد از کل مراجعان را شامل می‌شود و بیماران ۵ شهرستان را پوشش می‌دهد اما سهمیه دارویی و سایر مسائل به خود شهرستان‌ها واگذار می‌شود و بیماران این شهرستان‌ها از سهمیه اهر استفاده می‌کنند و لازم است نماینده شهرستان با استفاده از ظرفیت نمایندگان این شهرستان‌ها امکانات لازم را اخذ نمایند.
گنجه بحث زیرمیزی پزشکان جراح را اخذ رشوه از بیماران خواند و اظهار داشت: مسئول حراست شبکه؛ به مسئولیت رسیدگی شکایت مردمی منصوب شده و این امر خط قرمز ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز می‌باشد. قطعاً از این بعد با این مورد به شدت برخورد خواهد شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر در پاسخ به سئوال خبرنگاران از اینکه بالاخره دستگاه ام آر آی بیمارستان توسط چه کسی و با پیگیری‌های کدام مسئول به اهر تخصیص داده شد، گفت: صراحتاً بیان میکنم این دستگاه توسط نماینده وقت آقای عبدالهی و در زمان ریاست دکتر صومی تهیه شده است و تمامی مدارک ترخیص آن موجود می‌باشد.