عابدی گفت: مدام به من می گفتند اتاقت را با امکانات جدید و تزئینات بروز تغییر بده اما من اعتقادی به تجملات در مدیریت نداشتم و معتقد بودم با افزایش آرایش در اتاق یک فرماندار استرس مردم و مراجعان در بیان مشکلاتشان مقابل خدمتگزارشان بیشتر می شو

به گزارش ارس نامه؛ فرماندار اهر "خبر" را وهله اول نیازهای جامعه بشری امروز را در عصر فناوری و اطلاعات عنوان نمود و گفت: بهترین روش برای پیگیری مردم در روند درخواست ها، رسانه ها هستند.
سیدمحمد عابدی که در مراسم تجلیل از خبرنگاران توسط فرمانداری اهر، سخن می گفت با بیان اینکه بیان مشکلات و ضعف ها از سوی خبرنگاران یک نعمت است، متذکر شد: از ذکر و بازتاب مشکلات توسط رسانه ها و انتقاد خبرنگاران ناراحت نشویم. در حقیقت خبرنگاران کار کارشناسان را برای مسئولان انجام می دهند. بجای اینکه کارشناسی را بررسی مشکلات بگماریم تا از وضعیت ها برای ما گزارشی تهیه کنند، خبرنگاران به سهولت و بدون چشمداشت این کار را برای ما انجام می دهند.
وی خبرنگار را پل ارتباطی مردم و مدیران دانست و بر لزوم مستحکم تر شدن این پل ارتباطی تاکید نمود. 
عابدی با اشاره به علایق خود به مدیریت بدون آلایش و تجمل، ادامه داد: مدام به من می گفتند اتاقت را با امکانات جدید و تزئینات بروز تغییر بده اما من اعتقادی به تجملات در مدیریت نداشتم و معتقد بودم با افزایش آرایش در اتاق یک فرماندار استرس مردم و مراجعان در بیان مشکلاتشان مقابل خدمتگزارشان بیشتر می شود و از این رو، برای دریافت مشکلات و شنیدن صدای مردم،از آن ها درور خواهم شد.
او با اشاره به جایگاه اهر و فرهنگ ریشه در تاریخ کهن آن به سفر خارجی خود اشاره نمود و افزود: در سنگاپور وقتی برای سخنرانی به پشت تریبون با عنوان فرماندار اهر دعوت شدم، فضا فضای دانشگاهی بود. از امتداد بیش از حد استاندارد تشویق حضار برای یک فرماندار متعجب شدم و پس از پایان سخنرانی از مسئولین گردهمایی دانشگاهی دلیل این تشویق را جویا شدم . آن ها در پاسخ گفتند" این تشویق بخاطر کتاب آیین دادرسی است که دانشجویان دانشگاه در آن با نام اهر بر خورده اند. پروفسور آخوندی اهری برای این ها نامی آشناست."
رئیس شورای اداری شهرستان اهر از خبرنگاران خواست بیش از پیش اخبار درست و شفاف منتشر کنند و بر اصل صحت و شفافیت در خبر اهمیت بیشتر دهند. 
او انتقاد خبرنگاران منتقد در جلسه را مغتنم عنوان کرده و گفت: "زنده باد منتقد من؛ شعار من همیشه این است"
فرماندار اهر که در آخرین روزهای خدمتش با سمت فرماندار در اهر حضور دارد، از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران خداحافظی و طلب حلیت نمود