پروژه پژوهش و مطالعه باستان شناسی به مدت پنج سال به منظور بررسی فرضیه گسست دو دوره مفرغ و آهن در شهرستان های ورزقان، هوراند، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند و جلفا اجرایی خواهد شد

به گزارش ارس نامه به نقل از ایرنا؛ مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مطالعات و بررسی های باستان شناسی شهرستان ورزقان برای اولین بار با مجوز رسمی از پژوهشگاه میراث فرهنگی به سرپرستی دکتر نوبری باستان شناس برجسته کشور و عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدرس تهران آغاز و هم اکنون در حال انجام است.
مرتضی آبدار افزود: این پروژه به مدت پنج سال به منظور بررسی فرضیه گسست دو دوره مفرغ و آهن در شهرستان های ورزقان، هوراند، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند و جلفا اجرایی خواهد شد.
آبدار ادامه داد: با توجه به پیشینه و قدمت تاریخی شهرستان ورزقان، بررسی های صورت گرفته بیشتر در محوطه های باستانی متعلق به عصرآهن و مفرغ و به ویژه شناسایی دوره های متعلق به اوراتو با هدف مستند نگاری انجام می شود.
وی گفت: در منطقه ارسباران پروژه قلعه سیقندل مربوط به عصرآهن و دوره اورارتویی مورد بررسی قرار گرفته و حفاری و کاوش های باستان شناسی دیگر نیز در منطقه انجام گرفته است. 
آبدار اضافه کرد: از امروز کاوش و حفاری های کورگان های محوطه روستای رواندق در شهرستان ورزقان آغاز شده و تا یک ماه این کاوش ها ادامه خواهد یافت.