محمد وحدتی از رئیس کمیته امداد کشور خواست تا هر چه سریع‌تر به اصلاح رویه کمیته امداد آذربایجان‌شرقی ورود کند

به گزارش ارس‌نامه؛ عصر دیروز خبری از محمد وحدتی رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی در رسانه‌ها منتشر شد که ضمن انتقاد از عملکرد مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی اظهار داشته بود: به خاطر عدم توانمندی مدیرکل، این استان در تحقق اهداف اشتغال زایی در استان کم رنگ ظاهر شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا تیرماه سال ۹۷ استان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات اشتغالزایی و رونق تولید جزو چهار استان آخر در کشور بود، گفت: با دستور استاندار محترم آذربایجان شرقی تصمیم بر آن شد تا جلسات کمیته اشتغال استان به جای جلسات سه ماه یکبار، جلسات خود را بصورت هفتگی برگزار کند، که این امر موجب شد تا طرح هایی که از طریق جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و اداره کار معرفی میشدند در اسرع تعیین تکلیف شود.

این عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاص یافته به اشتغال اگر درست مصرف شود موجب خودکفایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی می‌شود که این امر نقطه عطفی هم در جهت رونق تولید و هم محرومیت زدایی و کارآفرینی است.

وحدتی همچنین با اشاره به اینکه مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان شرقی به خاطر عدم توانمندی و به خاطر سیاسی‌کاری در تحقق اهداف اشتغالزایی ضعیف عمل کرده است، اظهار کرد: این مدیر توان و برنامه برای جذب اعتبارات در طرح‌های اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد را ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی از استاندار و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور خواست تا هر چه سریع تر به اصلاح رویه کمیته امداد استان آذربایجان شرقی ورود کنند

وی خاطر نشان کرد: چنانچه در این قضیه ورود نشود موضوع را از راه‌های قانونی دیگر پیگیری خواهم کرد تا کمیته امداد استان آذربایجان شرقی از وضعیت غیر قابل قبول فعلی خارج و با حفظ هویت انقلابی خود در اختیار مددجویان عزیز قرار بگیرد.

این انتقادات تند وحدتی واکنش کمیته امداد استان را در پی داشت. روابط عمومی کمیته امداد با انتشار عکس نوشتی از فعالیت‌های مدت اخیر به آمار ۹۳۵۲ نفری در سال گذشته استناد کرده و مدعی است روزانه برای ۲۵ نفر در سال گذشته شغل ایجاد کرده است.

همچنین طبق آمار کمیته امداد، این کمیته جذب ۱۱۰ درصدی اعتبارات مربوط به اشتغال زایی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.