سرهنگ آقاپور: در چهار ماه اول سال ۱۴۰۲؛ در شهرستان اهر هیچ گونه سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، جرایم خشن و زورگیری وجود نداشته است…

به گزارش ارس‌نامه؛ فرمانده انتظامی اهر در نشست ویژه تقدیر از خبرنگاران گفت: موفقیت پلیس برآیند همکاری مردم است و هر جا و هر وقت که مردم با پلیس همیاری کنند، امنیت پایدار شکل خواهد یافت.
سرهنگ قدرت آقاپور دو نعمت امنیت و سلامت در جامعه را بی‌بدیل و مهم خواند و افزود: همه باید قدر این دو نعمت بزرگ را بدانیم.
این مقام انتظامی بر برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: پلیس با مخلان نظم و امنیت تعارف ندارد و هرجا که لازم باشد با افراد متخلف در زمینه سلب آسایش عمومی برخورد قاطع به‌عمل خواهد آورد.
وی از افزایش ۳ درصدی سرقت در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و اظهر داشت: خوشبختانه در چهار ماه اخیر در این شهرستان هیچ گونه سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، جرایم خشن و زورگیری وجود نداشته و تنها ۳ درصد افزایش سرقت مربوط به سرقت‌های خرد و خانه‌باغات می‌باشد.
فرمانده انتظامی اهر با انتقاد از گسترش خانه‌‌باغ‌های تفریحی که صرفاً گاه و بی‌گاه توسط مالکان جهت تفرج استفاده می‌شود، متذکر شد: بیش از ۱۲۰۰۰ خانه باغ در ابعاد بزرگ و کوچک در جاده‌های اصلی و فرعی شهرستان اهر وجود دارد که مالکیت‌ اکثرشان مربوط به افراد غیربومی است. این باغ‌ها مدت‌ها بدون نظارت و سرکشی توسط مالکان به حال خود رها می‌شوند و استفاده‌ی تفریحی از این محل‌ها و نبود نظارت و سرکشی مالک، عامل اصلی افزایش سرقت‌ها در این شهرستان است که در این راستا نیز در روزهای اخیر یک سارق با ۱۸ فقره سرقت از خانه‌باغ‌ها دستگیر و روانه زندان شده است.
آقاپور در ادامه از مردم شهرستان اهر خواست برای جلوگیری از هرگونه سرقت اشیا، طلاجات و اموال گران قیمت خود در هنگام مسافرت، از قرار دادن این گونه اشیا در داخل خانه و یا خودروی شخصی خودداری کنند و جهت افزایش ضریب امنیت، در محلات از نگهبان محله استفاده کنند.
فرمانده انتظامی اهر همچنین به سرقت‌های سیم و کابل برق توسط افراد غیربومی در برخی از مناطق این شهرستان اشاره کرد و افزود: از مردم مناطق روستایی و صاحبان باغات انتظار داریم در صورت هرگونه مشاهده افراد مشکوک یا خودروهای مشکوک، پلاک مخدوش و غیربومی حتماً موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.