“کوجا موروفووشی”، از مدیران برگزارکننده المپیک ۲۰۲۰ توکیو با اعلام خبر استفاده از طلا و مس گوشی‌های هوشمند در المپیک پیشِ‌رو گفته است که قرار است از مردم ژاپن خواسته شود گوشی‌های قدیمی خود را برای این منظور اهدا کنند

به گزارش ارس نامه به نقل از عصر مس؛ با این‌که هنوز زمان زیادی تا برگزاری المپیک ۲۰۲۰ باقی مانده، اما برنامه‌ریزی‌ها برای آن از همین الان شروع شده. ژاپنی‌ها، میزبان این دوره از مسابقات، خبر داده‌اند مدال‌های المپیک را از گوشی‌های هوشمند بازیافت می‌کنند که پر از مس هستند.
خبری که به تازگی منتشر شده و المپیک ۲۰۲۰ را به تکنولوژی و گوشی‌های هوشمند متصل می‌کند، استفاده از گوشی‌های هوشمند بازیافتی برای تولید مدال‌های این المپیک است. با وجود تعداد بالای گوشی‌های هوشمندی که روزانه از چرخه استفاده کاربران خارج می‌شوند، انتظار می‌رود مقامات برگزارکننده مشکلی برای تامین مواد خود نداشته باشند چراکه ۵۰ پوند (۱۸٫۶۲ گرم) طلا و ۲۰هزار پوند (۷٫۴۶۴ کیلوگرم ) مس می‌تواند از هر یک میلیون تلفن همراهی که دور انداخته شده، استخراج شود. 
"کوجا موروفووشی"، از مدیران برگزارکننده المپیک ۲۰۲۰ توکیو با اعلام خبر استفاده از طلا و مس گوشی‌های هوشمند در المپیک پیشِ‌رو گفته است که قرار است از مردم ژاپن خواسته شود گوشی‌های قدیمی خود را برای این منظور اهدا کنند.
در المپیک ۲۰۱۲ لندن برای تولید مدال‌ها به حدود ۹٫۵ کیلوگرم طلا، ۱۲۱۰ کیلوگرم نقره و ۷۰۰ کیلوگرم مس نیاز بود. فراهم کردن این مقدار از مواد اولیه برای ژاپنی‌ها کار سختی نیست. آن‌ها در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۴۳ کیلوگرم طلا، ۱۵۶۶ کیلوگرم نقره و ۵۰۴ کیلوگرم مس را به کمک بازیافت محصولات الکترونیکی به‌دست آوردند. در کشور ژاپن، سالانه ۶۵۰هزار تن قطعه الکترونیکی از چرخه مصرف خارج می‌شود و دولت تنها ۱۰۰هزار تن از آن را بازیافت کرده و اکثر آن را برای تولید دوباره قطعات استفاده می‌کند.
مواد اولیه برای ساخت مدال‌های المپیک، معمولاً توسط معادن به شهر برگزارکننده مراسم اهدا می‌شوند. با عملی شدن این اقدام، این اولین‌بار است که شهر برگزارکننده مراسم به صورت خودکفا از مواد بازیافتی برای ساخت مدال‌ها استفاده می‌کند. به هر حال، در صورت اجرای این طرح که ایده آن در جلسه‌ای در ژوئن سال جاری مطرح شده، می‌توان شاهد اتخاذ استراتژی‌های مدافع محیط‌زیست ازسوی دوست‌داران ورزش بود.