او متحمل بود. ظرفیت نقد داشت و هیچ گاه چون مسئولان زودجوش در قبال بیان مشکلات جوش نمی آورد…
مدیدیت اجرایی شهرستان می دید رحمانی جزو معدود مدیرانی بود که تغییرش رسانه را به حساسیت وا داشت، اما هیچ توجهی نکرد و رحمانی رفت!

یادداشت/

ارس نامه/مهدی شنابی: عابدی از اهر می رود. تمام فراز و نشیب خدمت او در راس مدیریت سیاسی و اجرایی این شهرستان تاریخ ذهنی مان را نقاشی کرده … روزهای خوب و بد! همه ایامی که او فرماندار اهر بود و کارهای خوبش هیچ گاه فراموش نخواهد شد.
نگارنده این سطور با عابدی قرابتی نداشته و جز چند بار در جلسات او را ملاقات نکرده است که بخواهد از روی دلبستگی کسی را مدح گوید و اصولا" کار ما مدح نیست اما در رسالتمان گفتن نیکی ها همیشه گنجیده و نقد ضعف ها را هم در کنار گفتن قوت ها مهمی برای خود می بینیم.
او متحمل بود. ظرفیت نقد داشت و هیچ گاه چون مسئولان زودجوش در قبال بیان مشکلات جوش نمی آورد. پیگیر فضای رسانه ای بود و بیان ضعف را پیگیر می شد. پیگیری ها تشویقی بود برای گفتن دیگر مشکلات… گاه می شد نصف شب برای بیان مسئله ای با او تماس حاصل کرده و جواب می گرفتیم.
قوت کار فرماندار متحمل بودن در برابر بیان ضعف هاست و این قوت در عابدی دیده می شد. 
حمایت از حرکت های هنری و فرهنگی  او را در جمع مدیران پیگیر فرهنگ و هنر قرار می داد. پشتیبانی چند ساله از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، اولین جشنواره عکس سال و نگاه او به برگزاری انواع برنامه های فرهنگی انصافا" قابل تقدیر بود.
مدیریت او در جلوگیری از ایجاد بحران های سیاسی و اجتماعی، برای نمونه سعه صدر و دفاع او در برابر مشکلات بوجود آمده در یک دوره جشنواره تئاتر و انتخابات مجلس همه و همه نشان از تجربه مدیریتی و درک اصولی فضا و جو وقت داشت تا بطوری اقدام کند که به مشکلات دامن زده نشود و در حد توان با آرامش دوره گذر برخی دست انداز ها طی گردد.
و اما؛ گلایه ای که اهالی رسانه از او دارند اینکه گاه در بین برخی مشاوران نابلد محصور شد. طوری که خود شاهد بود اصحاب قلم و رسانه هیچ گاه درخواستی شخصی از او نداشتند و در جهت حمایت از یک فرد خاص برنیامدند تا مدیریت شهرستان تحت فشار رسانه ای قرار گیرد. کار ما همانطور که گفته شد تعریف و تمجید مدیران نبود و با دستخوش تغییر مدیران اهر ، آن ها را در دایره حمایت و تخریب قرار ندادیم که فلانی نرود و فلانی بیاید!
ما در طول این سال ها فقط تغییر یک مدیر را با توجه به عملکردش به صلاح این دیار ندانستیم. فعالین حوزه خبر قلم زدند و فریاد برآوردند که محمد رحمانی فقط تفاوت سلیقه دارد ،می توان تفاوت سلیقه را در قبال توانایی اش تحمل کرد و او نباید از مدیریت کتابخانه های اهر برود…
اما مدیریت اجرایی شهرستان با این حال که می دید حرف های ما از روی دلسوزی است و شاید رحمانی جزو معدود مدیرانی است که تغییرش رسانه را به حساسیت وا داشته، هیچ توجهی نکرد و رحمانی رفت!
اعتقاد داشتیم یک بار هم به این بی طرفی ما ارزش می دادند و به رحمانی باز فرصت خدمت داشته می شد حتی با منت اینکه اهالی رسانه شاید در این حمایت صلاح و مصلحتی می دیدند و افسوس که ارزش خبرنگار آن سطح معنا نشد که حرفمان را بشنوند و وقعی قایل شوند. در نشست فرماندار با اهالی رسانه بمناسبت روز خبرنگار هم گفتم که قدر خبرنگاران را بعد از استقرار در مدیریت خوی خواهید دانست. حجم زیاد تولید خبر در زمان تصدی عابدی بر فرمانداری اهر به حدی بود که جستجو در موتور های جستجو گر اینترنت موید این ادعا می تواند باشد.
اهالی رسانه اهر برای عابدی روزهای پر از موفقیت و سرفرازی آرزومندند و باشد که خدا سرانجام را آن کند که خود خشنود باشد و ما رستگار!