محرم‌زاده: اگر مدیری اصل خدمت به مردم را رعایت نکرد، مکلف به دخالت در عزل و نصب آن دستگاه هستیم چون وظیفه ما نظارت از طرف مردم به دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش ارس‌نامه؛ نماینده منتخب مردم اهر و هریس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه این شهرستان‌ها، پراهمیت بودن قشر خبر، مطبوعات و رسانه را دلیل بر برگزاری اولین نشست جمعی بعد از انتخابات عنوان نموده و بیان داشت: بر آن شدیم که با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی اولین نشست جمعی را با خبرنگاران ترتیب دهیم تا از دیدگاه و نکته نظرات این قشر برای ترسیم هرجه بهتر چشم انداز کاری خود بهره مند شویم.
احمد محرم‌زاده یخفروزان بعد از شنیدن نظرات و اظهارات تنی چند از اصحاب رسانه حاضر در جلسه، شایسته سالاری را اصل مهم در ابقای مسئولین دانست و ادامه داد: معیار ما تلاش برای مردم است. دخالت در عزل و نصب‌های اجرائی در اختیار و تکالیف نماینده نیست اما اگر مدیر دستگاهی بر خلاف سیاست کاری ما که خدمت خالصانه به مردم است؛ حرکت کرد، به نظرم موظف به دخالت هستیم. مهم نیست فردی فعال در کدام ستاد یا حامی کدام کاندیدا بوده یا اگر مخالف بوده مهم نیست اما مخالف با اصل خدمت‌ به مردم و عدالت‌محوری پیش رود، در جهت بهینه سازی خدمات و آسودگی مردم نظارت و اقدام به دخالت خواهیم نمود.
این نماینده منتخب با اشاره به اینکه بحث نظارت در مجلس یازدهم باید‌ بیشتر پررنگ‌ گردد، ناظر خوب بودن را منوط به غلبه بر نفس و آلوده نشدن خود نمایندگان عنوان ساخت و خاطر نشان‌ کرد: زمانی ما ناظر خوب خواهیم بود که خود آلوده نشویم. تعدد قانون در کشور وجود دارد و این امر باید با تلاش نمایندگان مجلس یازدهم تحت نظارت و تقنین دقیق اصلاح گردد.
وی با تاکید بر عظمت بقعه شیخ شهاب بعنوان اولین اثر ملی ثبت شده منطقه که در سال ۱۳۱۱ ثبت شده، تصریح کرد: بقعه شیخ شهاب نیازمند ثبت جهانی است تا ردیف اعتبار فرهنگی بین المللی آن عاید منطقه شده و حدود ۱۲ هکتار آزاد سازی شود تا تحول عظیم فرهنگی و گردشگری در اهر رخ دهد. بطور قوی پیگیر اجرای مقدمات ثبت جهانی این اثر فاخر خواهم بود و همچنین در مباحث مربوط به جشنواره های سراسری اعم از جشنواره تئاتر کوتاه و جشنواره ورنی باید بجد پیگیر تخصیص ردیف بودجه کشوری باشیم.
محرم‌زاده با تشکر از نمایندگان پیشین اهر که هر کدام به نوبت خود تلاش کرده اند، بیان داشت: ما منکر تلاش و زحمت نمایندگان و مسئولین قبلی نیستیم اما قبول کنیم که در قیاس با مناطق دیگر همسان و حتی پایین‌تر از خود، عقب مانده ایم.‌ مشکل درآمد پائین و نبود اشتغال مشکلات اساسی منطقه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. در وضعیتی هستیم که برخی از مردم توان خرید یک عدد ماسک برای حفاظت از خود مقابل کرونا ندارند و ما در مقابل این مردم مسئولیم.
نماینده منتخب اهر و هریس ادامه داد: معادن منطقه نعمت بزرگی هستند‌. طبق اخبار موثق، معدن‌مس مزرعه ذخائر قوی دارد اما متروکه مانده و از حیث استخراج، تعطیل اعلام شده است. پیگیری بهره برداری از فاز اول مس سوناجیل هریس هم در اولویت برنامه های ماست.
وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های زیست محیطی در صنعت و معدن، گفت: کنار گذاشتن نعمت خدادادی منابع طبیعی به بهانه توسعه صنعت و معدن قابل قبول نیست. در دوره نمایندگی ما باید بر حفاظت محیط زیست در توسعه معادن و صنایع بیشتر اهمیت داده شود؛ بطوری که منابع طبیعی فدای صنعت و معدن نشود.
احمد محرم‌زاده یخفروزان با بیان اینکه جهت طرح مطالبه ارتقای اهر به فرمانداری ویژه باید زیر ساخت‌ها را فراهم کرد، افزود: دانشکده پرستاری اهر بدلایل نامعلوم تعطیل شد یا دانشکده فرش هریس بلاتکلیف ماند و ما جهت ارتقای سطح در شهرستان‌ها نیازمند فراهم آوری این زیرساخت‌ها هستیم. 
این نماینده منتخب مردم، فرمانداری‌ها را قافله سالار ادارات و محرک دستگاه‌های شهرستانی دانست و تاکید نمود: مدیریت ارشد شهرستان‌ها در  ایجاد و تدوام تحرک کلی مهم هستند و برای نیل به تحرک هرچه بیشتر، نظارت ما بیش از پیش اعمال خواهد شد.
وی با اظهار تاسف از عدم موفقیت در اختصاص فضا و تجهیز محل بیمارستان قدیم اهر در وضعیت حساس کرونایی یادآور شد: مسئولین محترم در راستای بازگرداندن فضای بیمارستان قدیم اهر به کاربری بهداشتی و درمانی تا بحال موفق نشده اند و به رغم مصوب شدن آزادسازی و تجهیز این فضا در ستاد استانی کرونا، در این انر تعلل شده است.
محرم‌زاده اظهارات خود را چنین خاتمه داد: در این نشست، دست بیعت و پیمان همکاری بطرف شما اصحاب رسانه دراز می‌کنم. مرا یاری کنید و از افکار منطقی و سازنده خود ما را در پیشبرد و ارتقای اهر و هریس بی‌بهره نگذارید.

 خبرنگار را باور کنید
هاشم مشرفی؛ از اهالی فرهنگ و رسانه اهر در این‌ نشست خطاب به نماینده منتخب گفت: خبرنگار را باور کنید و کار خطیر این‌ حوزه و تاثیری که خبرنگاران در جامعه دارند را از عمق جان درک کنید. به رغم اینکه تا بحال هرکه آمده، مسئول قبلی را نفی کرده و جزیره ای عمل نموده، پیشنهاد این است که جزیره ای عمل نکنید و با همه موافقان و مخالفان تعامل نمائید. انتظار داریم تابوشکنی کنید و بر خلاف اکثر نمایندگان گذشته شهرستان‌های محروم که فارغ از دو وظیفه اصلی یک‌ نماینده، وقت را صرف عزل و نصب‌ها نموده اند، دوره نمایندگی خود را پربار پیش برید. تجربه نشان داده که اکثر نمایندگان آسیب اطرافیان خود را خورده اند‌. طیفی از سیاسیون هستند که هر دوره اطراف نماینده را پر کرده و عموماً با مشورت‌های غلط، تاثیر دادن اغراض شخصی و در جهت اخذ امتیاز نماینده را به پرتگاه کشانده اند‌؛ بنابراین خواسته ما دوری از جو و شکستن این بدعت‌های غلط است که مطمئناً منافع آن متوجه شخص شما خواهد شد‌‌. مشکلات عام مردم مورد توجه قرار گیرد نه امتیاز اشخاص بخاطر فعالیت انتخاباتی و خوش خدمتی‌ها!

پاسخگویی به رسانه را به بخش خصوصی واگذار نکنید
جعفر خضوعی؛ مدیر مسئول پایگاه خبری آرخا در این‌ نشست گفت: نمایندگی مجلس مسئولیت خطیری است که نماینده باید فضائل مردم و منطقه خود را خوب شناخته و سعی کند این‌ فضائل را نمایندگی کند. یعنی نمایندگان عصاره فضائل نیستند بلکه باید تلاش کنند فضائل را نمایندگی کنند و آن وقت است که مجلس خانه ملت می‌شود. نماینده وقتی سخن می‌گوید، یعنی همه مردم سخن می‌گوید و از این روست که نماینده سخنگوی مردم خود است پس باید حتی تک تک کلمات او در شان و جایگاه مردم باشد. فرماندار اهر باید در شان اهر باشد نه اینکه بشنویم فلان فرد در ستاد خیلی زحمت کشیده، حتی خودروی خود را هم آورده و در ستاد کار کرده، پس این فرد را فرماندار کنیم؛ این یعنی افت و کسر شان که امیدواریم چنین نشود. فردی باید فرماندار اهر شود که حداقل ۲۵ سال سابقه فرمانداری دارد. خواسته ما این است که توان مدیریتی منطقه را ارتقاء دهید. متاسفانه اولین اقدامی که بعد از شروع نمایندگی انجام می‌شود، تغییر در آموزش و پرورش است چرا که این حوزه رای دارد اما مسئولی وجود دارد که بود و نبودش فرقی نمی‌کند و وجودش هم سراسر تضرر برای شهرستان‌ است و جای تعجب است که به این موارد ورود نمی‌شود. مسئولیت‌های ادارات غنائم نیستند که فعالین چند روزه ستادهای انتخاباتی بعد از منتخب شدن کاندیدا، بفکر تقسیم‌شان باشند. قدرت تحمل خود در برابر رسانه را افزایش دهید‌. ممکن است مطلبی نوشته شود، نقدی نگاشته شود و موارد انتقادی مطرح شود، مسئول باید تحمل کند تا رسانه تقویت شود. متاسفانه دوره ای را پشت سر گذاشتیم که در تاریخ منطقه برای اولین‌بار رخ داد و آن واگذاری پاسخ‌گویی به رسانه و مطبوعات به بخش خصوصی از نوع شرخری بود؛ مثل چکی که نمی‌توانیم نقدش کنیم و به یک شرخر واگذار می‌کنیم تا چک را نقد کند! درخواست می‌کنم اجازه ندهید افراد غیرمسئول از سوی شما به رسانه پاسخ دهند‌. در اوایل پیروزیتان این فضا می‌خواست شکل گیرد که با تدبیر شما ادامه نیافت. تاکید می‌کنم که پاسخ‌گویی افراد غیر به هر رسانه، به ضررتان است و نباید بخاطر اخذ امتیاز و بدست آوری یک فرصت، اطرافیان شما اقدام به درگیری با رسانه کنند.

از مسئول و نماینده ای باج نخواسته ایم
حسن بالاگر؛ پیشکسوت حوزه رسانه و مسئول دفتر خبری رسانه ملی در اهر نیز این نشست را مبارک و خجسته دانست و گفت: باجی از مسئولی نخواسته ایم و هیچ‌گاه سفارش و خواسته ای شخصی از نمایندگان نداشته ایم. ما فعالین قشر خبر با کم‌ترین امکانات، همواره اخبار نمایندگان را تا حد مطلوب منتشر کرده ایم که تا آخرین روز نمایندگی شما هم این کار را انجام خواهیم داد. حتی در مقابل نمایندگانی که با ما مقابله و مخالفت شدید کرده اند، خاضعانه برخورد کرده و بخاطر مردم و تعهدات اخلاقی و فنی خود، کار خبری را بی کم و کاست ادامه داده ایم.