خدابخش: عمده توجه آموزش و پرورش به این نکته معطوف شده که معلمان را هر جای خالی داریم بفرستیم و به تبعات آن توجه نکنیم…

به گزارش ارس‌نامه؛ فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با انتقاد از این‌که ریالی سرانه به مدارس اهر تخصیص نمی‌یابد، گفت: سرانه دانش‌آموزی که به ازای هر دانش‌آموز، ۱۰۰۰۰ ریال واریز می‌شود حتی کفاف هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن و … را نمی‌دهد.
رسول خدابخش افزود: تمامی اقدامات از قبیل منع کردن والدین از مشارکت در تأمین هزینه‌های مدارس و از طرفی عدم تخصیص اعتبار برای مدارس؛ حرکتی یک بام و دو هواست در حالی که مدارس حتی توان پرداخت هزینه‌های جاری را ندارند.
رئیس شورای آموزش و پرورش اهر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تعریف درآمد پایدار مدارس تأکید کرد و ادامه داد: اگر مدارس و به تبع آن‌ها، آموزش و پرورش اهر بر درآمد پایدار برای تأمین هزینه‌ها منع داشته باشد، نمی‌توان به آینده امیدوار بود.
خدابخش در ادامه با اشاره به این‌که از معلمان باسابقه برای انتقال تجارب و تربیت اصولی کودکان باید در مقطع ابتدایی بهره‌مند شویم، ابراز داشت: معلمان با سابقه و مجرب می‌توانند آداب و معاشرت را به کودکان بیاموزند اما در نقل و انتقالات به این موضوع توجهی نمی‌شود؛ در حالی که عمده توجه آموزش و پرورش به این نکته معطوف شده که معلمان را هر جای خالی داریم بفرستیم و به تبعات آن توجه نکنیم.
فرماندار شهرستان اهر تصریح کرد: آموزش کودکان در محیط خانواده و آموزش و پرورش باید مکمل همدیگر باشند و اگر این تربیت و آموزش‌ها صحیح نباشد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف نمی‌تواند تأثیری داشته باشد. علاوه بر این‌ها؛ بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی آثار و نتایج جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.
وی از اجرای طرح مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزی «نماد» در مدارس شهرستان اهر خبر داد و گفت: در این طرح معلمان آسیب‌هایی که متوجه دانش‌آموزان است را شناسایی و برای هر دانش‌آموزی که در معرض آسیب اجتماعی است نسخه تجویز می‌شود تا مشکل حل شود ولی متأسفانه این طرح تا کنون در مدارس اهر اجرایی نشده است.
خدابخش با تأکید بر این‌که برخی از مدیران مدارس هیچ علاقه‌ای به شناسایی خیرین و بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها را در مدیریت مدرسه ندارند، خاطرنشان کرد: یکسری از مدیران مدارس برای تأمین هزینه‌های جاری مدارس؛ شخصاً به میدان وارد شده و خیرین حامی دستگاه تعلیم و تربیت را شناسایی می‌کنند و این مهم قابل تحسین است.