رئیس انجمن خوشنویسان آذربایجان‌شرقی: خوشنویسان اهر همواره خوش درخشیده اند و تشکیل انجمن خوشنویسان در این شهرستان یک ضرورت بود

به گزارش ارس‌نامه؛ عصر روز پنجشنبه( ۲۵  اردیبشهت۹۹) با انجام انتخابات، ششمین انجمن فرهنگی و هنری اهر با نام انجمن خوشنویسان ارسباران  شعبه اهر تشکیل گردید.
در این انتخابات، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، رئیس انجمن و شورای خوشنویسان استان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر نیز حضور داشتند. 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اهر در ابتدای برنامه، تشکیل ششمین انجمن هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر را تبریک گفته و تشکیل این انجمن را با توجه به استعدادهای ناب هنر خوشنویسی شهرستان ( تعداد بالغ بر ۲۰ هنرمند ممتاز و ۵ هنرمند فوق ممتاز )  را از ضروریات دانسته و اظهار امیدواری کرد: شورای منتخب با همدلی و وفاق بتوانند فعالیت‌های چشمگیری در راستای توسعه و پرورش استعدادهای این رشته هنری داشته باشند.
الیاس ممی پور ادامه داد:  از این انجمن نیز مثل دیگر انجمن‌های شهرستان، برنامه ای در سطح کلان و جشنواره ای در شان ارسباران انتظار داریم.
رئیس انجمن خوشنویسان استان نیز در این برنامه، ضمن ابرز خوشنودی از تشکیل این شعبه این انجمن در اهر، گفت: شهرستان اهر هنر پرور است و خوشنویسان اهری همیشه خوش درخشیده اند. وجود انجمن خوشنویسی در این شهرستان ضروری بود. از انجمن خوشنویسی اهر می‌خواهم به سراغ پیشکسوتان این رشته رفته و از تجربیات آنان بهره ببرند.
یونس نصیری در پایان گفت: امسال آزمون‌های سراسری  خوشنویسی همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهر نیز برگزار خواهد شد.
انتخابات با رعایت دستورالعمل‌های خاص انجمن خوشنویسان ایران به صورت منظم انجام یافت.
نتیجه انتخابات به این‌ شرح مشخص شد: امیر نورش با ۶ رای نفر اول، رسول ثناگو و ستار مشرفی مشترکاً با ۵ رای نفر دوم شدند که با توجه به دستورالعمل؛ فردی که سابقه دریافت درجه ممتازی وی بیشتر است، نفر دوم اعلام می‌گردد. در نتیجه رسول ثناگو به عنوان عضو دوم شورا و ستار مشرفی بعنوان عضو علی البدل معرفی شد.
محمد محمدی بعنوان بازرس اصلی و عوض عباسی بعنوان بازرس علی البدل منتخب شدند.
لازم به ذکر است؛ با توجه به عضویت  ۱۲ نفر از خوشنویسان اهری در انجمن خوشنویسان ایران و با عنایت به اینکه شهرستان‌هایی که زیر ۱۶ نفر عضو دارند، شورای انجمن آن شهرستان دو عضو اصلی، یک عضو علی البدل، یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل خواهند داشت. 
از موارد قابل توجه انجمن خوشنویسان ایران تعیین رئیس انجمن‌های شهرستان‌ها بر خلاف دیگر انجمن‌ها این است که منتخبین یک نفر را خودشان به عنوان رئیس انتخاب می‌کنند. انجمن خوشنویسان فرم‌هایی مخصوص انتخاب ریاست انجمن‌ها دارند که داوطلبین  ضمن پر کردن این فرم‌ها؛ باید سوابق و رزومه کاری خود را نیز ضمیمه نمایند. سوابق داوطلبان ریاست به انجمن خوشنویسان ایران ارسال می‌گردد و این انجمن بعد از بررسی،  رئیس انجمن شهرستان را طی حکمی منصوب می‌نماید.