مدیر آموزش و پرورش اهر: ۲۵هزار دانش آموز در شهرستان اهر بازگشایی مدارس را امروز جشن‌ گرفتند

به گزارش ارس‌نامه به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر؛ مدارس شهرستان اهر همزمان با سراسر کشور فعالیت های آموزشی و پرورشی خود را آغاز نمودند.
آیین بازگشایی مدارس در سالتحصیلی ۹۸-۹۹ با حضور تمامی دانش آموزان، فرهنگیان، عوامل اجرایی مدارس و با دعوت از روسای تمامی ادارات شهرستان، پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی، خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار و خانواده های شهدا و جانبازان جهت حضور در این مراسم صورت گرفت.
گفتنی است دبیرستان استعدادهای درخشان علامه حلی به صورت پایلوت میزبان شورای تامین شهرستان در آیین بازگشایی مدارس بود و مدیر آموزش و پرورش اهر در این مراسم ضمن تقدیر از تمامی مدعوین، حضور روسای ادارات و تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان و دانش را در مدارس شهرستان مایه ی دلگرمی مجموعه آموزش و پرورش دانسته اظهار داشت: بازشگایی مدارس رویداد عظیم ملی است که عید نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به قدمت ۱۰۵ ساله آموزش و پرورش در اهر، ارسباران را مهد علم و دانش نامیده فرزندان این خطه را افرادی با ستعداد و خلاق دانست و ادامه داد: تلاش شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش برای نگه داشتن پیشینه منطقه اهر و ارسباران است و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
قادر رمضان‌پور انتظار مدارس از اولیا را همفکری، مشارکت معنوی، تعامل سازنده با عوامل اجرایی مدارس و حضور مستمر در مدرسه عنوان کرده خاطر نشان ساخت: پیوند خانواده و مدرسه پیوندی مبارک است که نتیجه و میوه آن تربیت نسلی امیدوار به آینده و مفید و موثر برای جامعه خواهد بود.
وی گفت: امروز حدود ۲۵ هزار دانش آموز در مدارس اهر آغاز سال تحصیلی را جشن می گیرند و همه تلاش ما در جهت رفاه، آموزش با کیفیت و تربیت ایرانی مطابق با معیارهای دین مبین اسلام خواهد بود.

رمضان‌پور ارسباران را در دفاع از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی ایران اسلامی جلودار دانسته اظهار داشت: در سالگرد دفاع مقدس، روایت شجاعت و دلیری های مردان و زنان این خطه زبان زد هر ایرانی است و در سایه این از جان گذشتگی ها است که با آرامش خیال و در امنیت کامل زندگی می کنیم و شروع سال تحصیلی را جشن می گیریم. 

وی حضور دکتر صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در اهر و در این مراسم به فال نیک گرفته عنوان کرد: این چهره ماندگار و فرزند ارسباران، دانش آموخته این سرزمین کهن و فرهنگ دوست هستند و همواره تلاش نموده اند دین خود را به این خطه ادا نمایند.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی تبریز نیز در این مراسم ضمن تبریک شروع مهر و بازگشایی مدارس، دوران مدرسه را بهترین دوران زندگی خود عنوان نموده خاطر نشان ساخت: از این فرصت ها برای اعتلا و ترقی و پیشرفت خودتان استفاده نمایید و تلاش کنید به دنبال آرزوها و علاقه مندی های خود بروید که در این حالت احساس رضایت و خرسندی خواهید نمود. 
صومی خطاب به دانش آموزان گفت: مطالعه کنید، یاد بگیرید و با این آموزه ها خودتان و جامعه تان را در مسیر صحیح و رو به جلو تغییر دهید.