میرجلال الدین موسوی گفت: رشته دیزبین و آبگوشت اهر جهت معرفی دو محور مهم نمایشگاه جشنواره نوروز ۹۷ در اهر است که صاحب غرفه مجزا در این نمایشگاه هستند

به گزارش ارس نامه؛ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اهر در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه و نوروزگاه جشنواره نوروز ۹۷ در این شهر با تشکر از حرکت جهادی شهرداری و اعضای شورا در تدوین برنامه های جشنواره و تبریک سال نو به شهروندان اهری، بیان داشت: جشنواره نوروز با تمام برنامه ریزی های صورت گرفته هرچند با وجود کم و کاست ها تا به الان، بصورت رضایت بخش پیش رفته و امروز شاهد افتتاح نمایشگاه بودیم که حاصل دوندگی یک ماهه است.
میرجلال الدین موسوی اظهار داشت: این جشنواره کار نو  و جدیدی است که حاصل ابتکار جمعی از اعضای شورا در کمیسیون فرهنگی و اصحاب فرهنگ  و رسانه در کارها نمود یافته است و نمایشگاه و نوروزگاه را بعنوان اولین هدیه فرهنگی سال ۹۷ شورا و شهرداری اهر به پیشگاه مردم و گردشگران نوروزی ارسباران تقدیم می کنیم.
وی با تقدیر از هنرمندان و صاحبان صنایع دستی بومی بخاطر حضور در غرفه های نمایشگاه و عرضه محصولات، خاطر نشان نمود: عرفه های اعم از ورنی،  صنایع دستی بدلیجات، تولید ادویه و روغن، لبنیات و عسل ارسباران، عکاسی با لباس سنتی، آبگوشت اهر، رشته دیزبین، داورهای گیاهی ارسباران، صنایع دستی مسگری و… در این نمایشگاه به میهمانان و گردشگران در غالب غرفه های متفاوت عرضه و معرفی می گردد.
وی با تاکید بر دو محور آبگوشت اهر و رشته دیزبین در جشنواره نوروز امسال در اهر، یادآور شد: از یک کارگاه تولیدی رشته بومی برای معرفی رشته دیزبین و از غذاخوری رستم زاده بخاطر داشتن سابقه طولانی در حوزه خوراکی دیزی بومی دعوت شد تا این دو محور را برای اولین بار در غرفه های جداگانه به مراجعان و میهمانان معرفی و عرضه نمایند.
موسوی با درخواست از شهروندان برای حضور در نمایشگاه، ادامه داد: این نمایشگاه تا بعد از روز ۱۳ فروردین هم دایر خواهد بود و از شهروندانی که به سفر عزیمت نکرده اند، درخواست داریم به این نمایشگاه آمده و با حضور پرشور در جذب میهمانان و توقف آن ها شورا و شهرداری را یاری نمایند.

نائب رئیس شورای شهر اهر در پایان ضمن انتقاد از ضعف همکاری برخی ادارات در همکاری با دبیرخانه جشنواره نوروز و کمیسیون فرهنگی شورا، گفت: با اینکه برخی ادارات کم لطفی کردند اما مصوبات کمیسیون را تقریبا اجرایی کردیم و شهردار محترم که نگاه فرهنگی در مدیریتشان پیوسته دیده می شود، مستقیما" وارد عمل شدند. اگر همکاری های ادارات و مدیران دستگاه ها خوب باشد، کارهای خوبی از خروجی کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهر مشاهده خواهد شد. ما مصمم به ارتقای سطح برنامه های فرهنگی در جهت افزایش نشاط اجتماعی هستیم.