کلانتری: سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتار است، دست پیدا کنیم…

به‌گزارش ارس‌نامه؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر گفت: در راستای حفاظت و تکثیر گونه‌ی ارزشمند مرال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلو، خوشبختانه در پی تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان شهرستان اهر؛ دومین گوساله در مرکز تکثیر و احیای مرال منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به‌دنیا آمد.
عبدالرضا کلانتری افزود: حال گوساله تازه به‌دنیا آمده مرال خوب و رضایت‌بخش است و از این طریق علاوه بر حفظ این‌گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتار است، دست پیدا کنیم.
وی وجود این گونه ارزشمند حیات وحش را برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت برشمرد و ادامه داد: دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان خواهد بود.
گفتنی است؛ امروزه نسل مرال که از گونه گوزن‌ها است، رو به انقراض می‌باشد و برای احیای دوباره نسل این گونه، در مناطق جنگلی و حفاظت شده ارسباران از جمله منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در خداآفرین و منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی اهر اقداماتی انجام شده که امید است به زودی شاهد افزایش این گونه‌ی حیات وحش در منطقه ارسباران باشیم.