با اجرای فاز یک و فاز دو جهاد آبرسانی، در مجموع آب شرب پایدار برای ۴۱۱ روستای آذربایجان‌شرقی تامین خواهد شد…

به گزارش ارس‌نامه؛ مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: آبرسانی به روستاهای محروم و کم برخوردار استان در قالب فاز یک جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با حداکثر توان در حال اجرا است.
محمد خانی افزود: با اتمام فاز نخست این طرح، حدود ۱۷۸ روستا از آب پایدار و با کیفیت مناسب برخوردار خواهند شد؛ همچنین فاز دو جهاد آبرسانی نیز برای تامین آب پایدار ۲۳۳ روستای سطح استان به زودی به مرحله اجرا خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: فاز یک پروژه جهاد آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی سپاه عاشورا برای آبرسانی به ۱۷۸ روستا در چهار شهرستان خداآفرین، کلیبر، هشترود و ورزقان با پیشرفت ۸۳ درصدی و بالاتر از میانگین کشوری در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: فاز دو پروژه جهاد آبرسانی نیز با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال برای آبرسانی به ۲۳۳ روستا در ۲۱ شهرستان استان طی هفته‌های آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
این مقام مسئول تاکید کرد: مجتمع آبرسانی یخفروزان اهر شامل ۵۸ باب مخزن با حجم ۱۱۷۰۰ مترمکعب، ۲۰ باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۷ لیتر برثانیه، ۱۱۴ کیلومتر خط انتقال و ۵۸ کیلومتر شبکه توزیع آب می باشد که با اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: با افتتاح این مجتمع آبرسانی ۳۷ روستا با ۲۰۸۸ خانوار و جمعیت ۷۰۲۴ نفر در شهرستان اهر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهرمند خواهند شد.
مهندس خانی یادآور شد: از محل منابع آبی مجتمع یخفروزان با اجرای ۸ کیلومتر خط انتقال، ۲ باب مخزن ۲۰۰ متر مکعبی و یک باب دستگاه پمپاژ با ظرفیت ۲۰ لیتر بر ثانیه، مشکل کمی و کیفی مجتمع چوبقشلاقی شهرستان اهر که شامل ۳۰ روستا، ۱۲۱۸ خانوار و ۴۱۰۰ نفر جمعیت می شود، رفع خواهد شد.