بیت اله عبدالهی گفت: معادن را باید فعال کنیم تا بیش از این جوانانمان بیکار نمانند. به فکر اشتغال و صنایع تبدیلی در حوزه انتخابیه ام هستم و یکی از دغدغه هایم اشتغال جوانان است.

به گزارش ارس نامه به نقل از آناج؛ به مناسبت فرا رسیدن روز مجلس نماینده اهر و هریس در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال شده است منافع حزبی را به منافع شخصی ترجیح دهد، اظهار کرد: برای بنده حزب و منافع شخصی مهم نیست، مهم منافع مملکت می‌‌باشد و جز دین و کشورم به چیز دیگری فکر نمی‌‌کنم.

بیت اله عبدالهی در خصوص مهمترین دغدغه خود در کسوت نمایندگی عنوان کرد∶ پیگیر مسائلی همچون بحث اشتغال برای جوانان، صنایع تبدیلی برای منطقه، مشکل آب، کشاورزی ، راه و معادن و جاده تبریز اهر و هریس هستم که خیلی مهم است.

نماینده مردم اهر و هریس با بیان اینکه حوزه انتخابیه‌‌اش در بخش معادن ظرفیت زیادی دارد، تاکید داشت: باید این معادن را فعال کنیم تا جوانان اهر و هریس بیشتر از این بیکار نمانند.

وی افزود: درباره احداث سد در منطقه نیز مطالعاتی انجام شده که سد ایثار اهر ، کجری اهر (شگرود) وسد هرزه و رز هریس از جمله آنها هستند.

عبدالهی با اشاره به احداث خانه‌‌های امید، یادآور شد: پیگیر یک سری مسائل ورزشی برای جوانان هستم، سالن‌‌های ورزشی که در حال ساخت هستند باید تکمیل شوند تا جوانان بتوانند از آن استفاده کنند، برای نمونه خانه امید اهر و هریس که طرح آن تصویب شده و ساخت آن در سال ۹۷ شروع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که شهرستان‌‌های اهر و هریس با چه مشکلاتی روبرو هستند، توضیح داد: در روستاها زمان طرح هادی گذشته و مردم روستا نمی‌توانند ساخت و ساز کنند و این خود یک مشکل بزرگ است، همچنین باغداران نتوانستند سیب‌‌هایشان را به فروش برسانند که از آن‌ها باید حمایت شود و مشکل فاضلاب هریس که مشکل جدی است باید حل شود و فاضلاب اهر نیاز به بروزرسانی دارد.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه بیشتر وقت خود را صرف حل مشکلات سرمایه گذاران می‌‌کند، اذعان کرد: مشکل ما در راه اندازی و ساخت ساز شهرک بیلوردی و شهرک اهر است به طوری که در چند سال گذشته بیشترین خرید زمین از شهرک بیلوردی انجام شده و سرمایه گذاران امیدوار هستند که در این مناطق سرمایه گذاری کنند که این یک توفیق در این زمینه است و مردم را به شهر و روستایشان امیدوار می‌کند.

وی از اتمام جاده تبریز اهر در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: جاده تبریز اهر و هریس در سال ۹۷ پایان خواهد پذیرفت تا مردم از این قتل گاه نجات پیدا کنند بعد از این دنبال جاده بخش خصوصی در آزاد راه تبریز به باکو هستیم و در راه‌‌های روستایی ۴۰ کیلومتر برای شهرستان اهر و ۳۰ کیلومتر برای شهرستان هریس دستور آسفالت ریزی را گرفته‌‌ام و قرار است اجرایی شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: آسفالت ریزی جاده شیخ رجب ،جانقور، بخشایش، کلوانق، زرنق، واربطان و سرای به اربطان را پیگیر هستم و به خصوص جاده هریس به زرنق بسیار مهم است و روشنایی شهرها که به زودی اجرا خواهد شد و راهداری حمل و نقل این طرح را شروع خواهد کرد.

نماینده مردم اهر و هریس در خصوص اینکه آیا مجلس همچنان در راس امور است، ابراز داشت: این موضوع بستگی به خود مجلس دارد همانطور که امام راحل فرمودند "مجلس در راس امور هست" ولی این بستگی به عملکرد وتلاش خود نمایندگان دارد و نمایندگان می‌توانند با فعالیت‌‌های خود این فرمایش امام را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: قانونا که مجلس در راس امور است و اگر مجلس خدمت گزار ملت باشد و بتواند برنامه‌‌های اجرایی موثر و قوانینی تصویب کند که بیشترین اثر را داشته باشد و مردم باورشان بیشتر بر آن باشد در آن صورت در راس امور خواهد بود.

عبداللهی با اشاره به موفقیت خود در رسیدن به اهدافش متذکر شد: سابقه اجرایی‌‌ام  و این که چند سال فرماندار و مدیرکل بودم باعث شده که در رسیدن به اهدافم موفق باشم و به خاطر همین سابقه طولانی بلافاصله که وارد مجلس شدم سعی کردم پیگیر یک سری مسائل باشم نمونه آن هم جاده تبریز به اهر هست که امروز کاملا فعال و در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: کار نمایندگی بیشترین شباهت را به کار فرمانداری دارد، فرمانداران به دلیل این که اشرافیت به مدیریت عمومی و اقتصادی دارند هم در قانون گذاری می‌توانند موثر باشند وهم در کارهای اجرایی من با این سیستم آشنا هستم که چه اتفاقی می افتد برای همین نیازی به آموزش ندارم و از همان روز اول که به مجلس راه یافتم در رسیدن به اهدافم موفق بوده‌‌ام و برای نمونه در شهرستان اهر چند سال بود که درمانگاه تامین اجتماعی دو شیفته نمی‌شد این موضوع را در دوماه اول پیگیری کردم و علی رغم اینکه دولت مشکلات مالی داشت این مساله حل شد .

نماینده مردم هریس در خصوص شانس انتخاب مجدد خود به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و احتمال ریاست بر صندلی مجلس افزود: چون تجربه کمی در پارلمان دارم و در میان دوره به مجلس  راه یافته‌‌ام به اینگونه مسائل فکر نمی‌کنم، رئیس مجلس باید تجربه زیادی در امور داشته باشد و به نظرم کسانی که تجربه کمی دارند به این مسائل ورود نکنند و اجازه دهند کسانی که تجربه زیادی در مجلس دارند و خبره هستند کاندید شوند اما به طور ۱۰۰%در دوره بعدی رای خواهم آورد.