خبر های رسیده از پناهگاه حیات وحش کیامکی ارسباران حاکی از عدم مشاهده حتی یک راس قوچ یا میش در منطقه می‌باشد

به گزارش ارس‌نامه به نقل از آناج؛ در حالیکه کاهش آمار کل و بز در منطقه حفاظت شده خاطر طبیعت دوستان و علاقمندان حیات وحش را مکدر کرده است ، خبر های رسیده از پناهگاه حیات وحش کیامکی ارسباران حاکی از عدم مشاهده حتی یک راس قوچ یا میش در منطقه می‌باشد . تعریف اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت از انقراض بدین صورت است که اگر گونه ای به مدت پنجاه سال در یک محدوده مشاهده نشود آن گونه منقرض شده در طبیعت آن محدوده  بحساب میاید البته این تعریف احتیاط کارانه برای گونه های پنهان کار و کوچک جثه و یا گونه هایی که در جمعیت های پراکنده در سرزمین های وسیع و غیر قابل دسترس زندگی میکنند تعریف شده است در صورتیکه زیستگاههای قوچ و میش واقع در پناهگاه کیامکی ارسباران محدود بوده و همه آنها دارای راههای متعدد دسترسی می‌باشند.

در حال حاضر که فصل جفتگیری قوچ و میش ها میباشد آنها در گله های بزرگ جمع میشوند . لذا باتوجه به تعداد افراد شرکت کننده و تعداد اکیب ها که بین هشت تا ده اکیب در روز زیستگاههای این حیوان را پوشش داده اند اگر قوچ و میشی در منطقه حضور داشت از چشم محیط بانهای واقعی و زحمتکش منطقه غیر ممکن بود که مخفی مانده باشند . با وجود اینکه در سالهای قبل آثار کاهش جمعیت بصورت فجیع در قوچ و میش مشاهده می‌شد.

متاسفانه مدیر کل محیط زیست هیچگونه اقدامی در این مورد انجام نداده است که متاسفانه امروز شاهد انقراض این گونه با ارزش هستیم .البته تعداد قلیل از عوامل معلوم الحال که لباس مقدس محیط بانی برای آنها بسیار بسیار گشاد هست برای خوش رقصی با دادن آمار کذب سعی در خلط مطلب خواهند کرد ولی این وظیفه مردم فهیم استان و علاقمندان به محیط زیست استان هست تا با مطالبه گری بحق و در خواست تجدید سرشماری با حضور  نمایندگان مردمی و علاقمندان و تشکل های زیست محیطی ، خط بطلان بر هر گونه کذب و آمار دروغ بکشند