آیت الله عاملی گفت: هیچ کس و هیچ گروهی نمی تواند مشکل قره باغ را حل کند، مگر مردم آذربایجان!

به گزارش ارس نامه به نقل از فارس؛ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار با اعضای  تشکیلات آزادی قره‌باغ از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و آذربایجان که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: اشغال قره‌باغ داغ بزرگی بر پیکر کل آذربایجان است و ما امیدواریم که این خاک سریعا به آذربایجان برگشت داده شود.

آیت الله سیدحسن عاملی با اشاره به اینکه کشور ما در زمان حکومت پهلوی با طرح مباحثی همچون رفراندم قسمت‌های مهمی از جمله بحرین را از دست داد، گفت: طرح مسایلی مانند رفراندوم در آذربایجان برای مساله قره‌باغ یک اشتباه بزرگ است و در صورت انجام این روز روزی برای عزا در آذربایجان خواهد بود. 

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: کشورهای مسلمان در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی هر چقدر عقب‌نشینی داشته باشند دشمن هم پیشروی خواهد کرد و این تجربه ۴۰ ساله ما در انقلاب اسلامی است.

عاملی ادامه داد: ما معتقدیم که هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند مشکل قره‌باغ را حل کند مگر مردم آذربایجان و امیدواریم گروه‌های دینی برای حل این موضوع تلاش بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ما حاضریم صدای مظلومیت مردم آذربایجان را در جریان قره‌باغ به گوش جهانیان برسانیم و لازم است در این زمینه رسانه‌ها نیز با دقت و حساسیت بیشتر به این مساله ورود پیدا کنند.