در اهر و هریس جر نماینده فعلی و سابق، چهره‌های سرشناس دیگر انتخابات رد صلاحیت شدند…

به‌گزارش ارس‌نامه؛ بیت اله عبدالهی؛ نماینده اهر و هریس در میاندوره ای دهمین دوره مجلس، صبح علی الطلوع روز جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ با ارسال پیامی به ارس‌نامه از تایید صلاحیت خود توسط هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت خبر داد.

احمد محرم‌زاده یخفروزان؛ نماینده فعلی اهر و هریس نیز با ارسال پیامی قاطعانه تایید صلاحیت خود را اعلام نمود.

محمد اسلامی؛ کاندیدای ادوار گذشته که اتفاقاً در مباحث صلاحیت‌ها گفت‌وشنود‌ها و گمانه‌زنی‌های سطحی در بین عام مبنی بر نقش او در ردی‌ها مطرح می‌شد، مطابق با بند ۴ ماده ۳۱ صلاحیتش تایید نشد. اسلامی در دوره یازدهم هم با رد صلاحیت مواجه شد و نهایتاً پس از اعتراض، اسمش در لیست نهایی تاییدی‌ها توسط شورای نگهبان آمد.

شهریار ممی‌خانی؛ پزشک نام آشنای اهر، ارسباران و آذربایجان باز هم در لیست ردی‌هاست؛ با این تفاوت که او این بار بر خلاف سایرین و بر خلاف سابقه حضور در صحنه‌ی انتخابات‌های ادوار قبل، با ماده ۳۱ رد نشده است‌.

اما ولی اله دینی نماینده اهر و هریس در دوره هفتم مجلس مطابق با بند ۲ و قسمت اول بند ۴ ماده ٣١ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده است.

حمید نام آوران که در ادوار پیشین انتخابات اهر و هریس صلاحیتش پیوسته مورد تاییده بوده، مطابق با بند ۴ ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت شده است.

و مرتضی حاجی احمدی؛ از مدیران مس این بار که نخستین تجربه‌ی حضورش در گود رقابت‌ها بود، با بند ۴ ماده ۳۱ به مهر عدم تایید برخورد.

صولت همت‌جو جوبند هم با چند بند از ماده ۳۱ رد صلاحیت شده است.

صولت عطالو هم بنا بر آخرین پیگیری‌های ارس‌نامه، در لیست ردی‌ها قرار گرفته و ماده ۳۱ شامل حال او هم شده است.

خبرهای آمده از حوزه کلیبر، خداآفرین و هوراند حکایت از تایید صلاحیت حسین حاتمی؛ نماینده فعلی و بهنام رضوانی؛ کاندیدای دوره قبل توسط هیئت نظارت استان آذربایجان‌شرقی دارد. در انتخابات یازدهمین دوره مجلس، رقابت اصلی حوزه کلیبر بین دو فرد فوق الذکر شکل گرفت که حاتمی با اختلافی حدود ۱۵۰۰ رای کرسی بهارستان این حوزه را به خود اختصاص داد.

ارسلان فتحی‌پور؛ نماینده ادوار هفتم، هشتم و نهم این حوزه و قلی اله‌قلی‌زاده نماینده ادوار پنجم، ششم و دهم همین حوزه نتوانسته اند تا این مرحله از انتخابات دوازدهم مجلس به کارنامه قبولی صلاحیت نظارتی دست یابند.

اخبار رسیده از ورزقان کمی متفاوت با دو حوزه دیگر ارسباران است. چهره‌های سرشناس این حوزه اکثراً تایید شده اند. رضا علیزاده کاسین؛ نماینده میاندوره ای هشتم و دوره دهم این حوزه، گلمحمد الیاسی دایممق؛ نماینده دوره چهارم و هفتم از همین حوزه و الهوردی دهقانی کیقال؛ نماینده دوره نهم و فعلی ورزقان و خاروانا مهر تایید صلاحیت از هیئت نظارت استان و مرکزی گرفتند.

حجت الاسلام حسین ستاری دیزج ملک؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اهر هم از حوزه ورزقان مورد تایید صلاحیت مرجع نظارت استانی واقع شده است.