عبدالهی: نظارت مستمر زیست محیطی بر معدن مس انجرد اهر اعمال و کنترل و بازرسی لحاظ می‌گردد.

به گزارش ارس‌نامه؛ دادستان عمومی و انقلاب اهر در واکنش به خبر شکسته شدن سد باطله معدن مس انجرد، با بیان اینکه موضوع بطور سریع در دستور بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: بنده به محض رویت خبر که توسط یکی از خبرنگاران در فضای مجازی منتشر شده و حکایت از شکسته شدن سد باطله معدن انجرد و نشت مواد شیمیایی داشت، بلافاصله رئیس محترم اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را مامور بررسی موضوع و اعلام نتیجه نمودم.
رحیم عبدالهی در گفت‌وگو با ارس‌نامه؛ با اشاره به نتیجه بررسی ارائه شده به دادستانی، اضافه کرد: رئیس اداره مذکور به همراه کارشناسان زیست محیطی ضمن حضور در محل موضوع را به دقت بررسی و برابر گزارشی که ارسال نمودند، اعلام داشتند که خبر منتشره اصلا”صحت ندارد و قویا” آن را تکذیب نمودند. به دنبال آن هم، خبر مزبور توسط خبرنگار منتشر کننده، تکذیب و اطلاع رسانی انجام شد.
این مقام قضائی با اعلام‌ اینکه از حیث سد باطله جای نگرانی برای مردم و اهالی وجود ندارد، تاکید کرد: برابر اعلام شرکت معدنی مهر اصل و مسئولین مس انجرد، سد باطله از آخرین تکنولوژی روز برخوردار است و به هیچ وجه مواد معدنی پشت سد مرطوب نبوده و رطوبت مواد باطله از طریق فیلترهای موجود دفع شده و سپس به صورت مواد خشک دپو می‌شود.
عبدالهی با تاکید بر نظارت به معدن انجرد از بعد زیست محیطی و کنترل استانداردها، بیان داشت: نظارت مستمر زیست محیطی هر دو ماه یک بار توسط کارشناسان انجام و کنترل و بازرسی لحاظ می‌گردد. از این رو؛ به هیچ عنوان جای نگرانی نیست.
دادستان اهر مدعی العموم را حساس به تضییع حقوق مردم از هر جنبه دانست و بیان نمود: اینجانب به عنوان مدعی العموم به هم‌وطنان عزیز اطمینان می‌دهم که از جهت حفظ حقوق عمومی و با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی و نظارتی، همه‌ی مسائل مربوط به حقوق عامه حوزه قضائی را دقیقا” بررسی و رصد می‌نمایم تا خدای نکرده حقوق مردم ضایع نشود و تاکید می‌کنم با متخلفین در هر حوزه ای و در هر جایگاهی به شدت برخورد خواهد شد.