فرماندار اهر در پاسخ به این سئوال که چرا اتمام بازسازی محل موزه ادب و عرفان اهر از ایام زلزله تا کنون تمام نشده، گفت: این را از میراث فرهنگی بپرسید!

به گزارش ارس نامه به نقل از ایسنا؛ فرماندار شهرستان اهر با بیان این‌که حفظ و صیانت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی گذشته وظیفه همگان است، اظهار کرد: عملیات مرمت و بازسازی این موزه نیز در مراحل پایانی قرار دارد. 

زاهد محمودی خاطرنشان کرد: طبق قولی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان داده است، آثار و اشیای منتقل شده از این موزه، طی دو ماه آینده بازگردانده شده و «موزه ادب و عرفان شهرستان اهر» دوباره برای بازدید مسافران و گردشگران فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که این موزه در داخل بقعه شیخ شهاب الدین محمود اهری قرار داشته و در جریان زلزله ارسباران آسیب دیده بود، گفت: آثار و اشیای این موزه به تبریز منتقل شد تا این بنا مرمت شود و اکنون نیز فرآیند مرمت و تعمیر آن در مراحل پایانی قرار دارد. 
فرماندار اهر در پاسخ به اینکه چرا مرمت این بنای تاریخی تاکنون به اتمام نرسیده است؟ گفت: این موضوع را باید از میراث فرهنگی پرس و جو کنید. بقعه دارای ظرافت خاصی بوده و قدمت بسیاری دارد، از این‌رو فرآیند تعمیر و مرمت نیز با ظرافت و دقت بسیاری انجام می‌گیرد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آثار و اشیای این موزه سالم بوده و در جریان زلزله هیچ آسیبی ندیده‌اند و صرفا خود بنا به صورت سخت افزاری آسیب دیده بود. 
گفتنی است، موزه «موزه ادب و عرفان اهر» در سال ۱۳۷۴ در قسمتی از مجموعه شیخ شهاب الدین راه اندازی شده است. 

در این موزه، مجموعه‌ای از آثار فرهنگی مربوط به ادب و عرفان از دوره صفویه تا قاجار و نیز ابزار و آثار متعدد مربوط به عرفا در سه سالن قرار دارد. همچنین کتب خطی، قطعاتی از آثار خطاطان معروف‌، انواع کشکول و تبرزین از جمله آثار موجود در این موزه است.