شهردار اهر گفت: علاوه از بدهی های دولتی، قانونی، بدهی ها به افراد حقیقی و حقوقی؛ مبالع سنگینی از معوقات مثل مابه التفادت سه ماهه اول حقوق کارکنان در سال ۹۶، عائله مندی بازنشستگان و کارانه شاغلین تماما” بر بدهی های این مجموعه سنگینی می کرد که در اعتباری بالغ بر سه ملیارد ریال پرداخت شد

به گزارش ارس نامه؛ شهردار اهر در گفت و گو با ارس نامه با اشاره به بدهی های کلان شهرداری اهر در زمان رد و تحویل، اظهار داشت: شهرداری اهر را در وضعیتی به بنده تحویل دادند که علاوه از بدهی های قانونی، دولتی، افراد حقیقی و حقوقی؛ افزایش حقوق ٣ماه اول سال ٩۶،  کارانه همکاران و عائله مندی چند ماهه بازنشستگان بر بدهی های شهرداری سنگینی می کرد. 
کمال امید ادامه داد: دست شهرداری خالی بود اما با این وجود، قسمت های زیادی از بدهی های بخش خصوصی را به تدریج از زمان حضورم بعنوان سرپرست شهرداری تا به الان پرداخت کرده ایم.
شهردار اهر درباره پرداخت معوقات کارکنان هم خاطر نشان نمود: ضمن ابراز تشکر از کلیه همکاران زحمت کش در عرصه مدیریت شهری، به اطلاع می رسانیم که کلیه معوقات همکاران از جمله مابه التفاوت افزایش دستمزد و حقوق سال ۹۶، حق عائله مندی بازنشستگان و کارانه شاغلین بطور کامل پرداخت و معوقات بجا مانده که بدهی شهرداری نسبت کارکنان و بازنشستگان محسوب می شد، به صفر رسید.
مهندس کمال امید اعتبار پرداخت شده بابت معوقات را بالغ بر ۳ میلیارد ریال دانست و گفت: معوقاتی که تا هم اکنون پرداخت کرده ایم تقریبا با کلیه پرداخت های یک سال اخیر برابری می کند.
شهردار اهر با اشاره به نزدیک شدن پایان سال و فرا رسیدن نوروز؛ از همه همکاران مجموعه خود خواست تا با وحدت و همدلی زمینه ساز تحول و تحقق مطالبات مردم و مجموعه باشند.
 ابراز داشت: از همه همکاران شهرداری انتظار دارم با نزدیکی به روزهای آخر سال، رسیدگی جدی به امورات شهری و تلاش جهت وصول مطالبات شهرداری را سرلوحه تلاش های خود قرار دهند. از شهروندان فهیم نیز استدعا دارم همکاران شهرداری را در این خصوص همراهی نمایند و با پرداخت بدهی های خود به شهرداری در عمران و آبادانی شهرشان  سهیم باشند.
امید در پایان از همدلی و حمایت های اعضا پنجمین دوره شورای اسلامی شهر نیز تشکر نمود و تصریح کرد: اعضای شورا مشوق ما هستند و با وحدت تمام از شهردار حمایت می کنند که از همه این عزیزان مزید تشکر و امتنان خویش را اعلام می دارم.