نماینده عالی دولت رئیسی در آذربایجان‌شرقی با منتخبین انتخابات مجلس دیدار و گفت‌وگو نمود…

مالک رحمتی در آغاز این دیدار با بیان اینکه خوشبختانه رقابت واقعی در همه حوزه‌های انتخابیه بین اغلب جریان‌های سیاسی وجود داشت، گفت: به لطف خدا امنیت خوبی هم در برگزاری انتخابات حاکم بود؛ به گونه ای که افزون بر ۲۰ هزار نفر مسئولیت امنیت انتخابات را بر عهده داشتند.

وی یادآوری کرد: یک هزار و ۳۲۳ نامزد انتخابات در سطح استان داشتیم که ۷۰۴ نفر از آنها تایید صلاحیت شدند و در نهایت ۵۱۰ نفر از این تعداد وارد رقابت شدند که جای قدردانی دارند.

وی اضافه کرد: از گروه‌های سیاسی هم سپاسگزارم که با ارایه لیست های مختلف و برگزاری همایش ها و نشست ها، زمینه ساز مشارکت حداکثری شدند.

وی ادامه داد: هواداران نامزدهای انتخاباتی هم با عشق و انگیزه و تلاش شبانه روزی باعث آشنایی بیشتر مردم با آنان شدند.

رحمتی تاکید کرد: از مردم عزیز نیز قدردانیم که با حضور پرشورشان در پای صندوق های رای، مشارکت بالایی را رقم زدند.

وی بیان کرد: مردم با عشق و علاقه ای که به نظام و انقلاب دارند، حضور در پای صندوق رای را وسیله تسویه حساب نمی دانند و معتقدند که هر رای، تیری بر چشم دشمنان است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مشارکت در شهرستان های استان بالای ۵۰ درصد بود، افزود: در مجموع باید به دستان مردم بوسه زد که با همه مشکلات در پای صندوق های رای حاضر شدند و اراده خود را بر سرنوشت کشور حاکم کردند.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان در ابعاد مختلف حیات اجتماعی جامعه ایران ادامه داد: از ۵۱۰ نفری که در انتخابات مجلس دوازدهم در استان رقابت کردند ۴۴ نفر را بانوان تشکیل می دادند که دو نفرشان به مجلس راه یافتند؛ این نشان می دهد که در جامعه ما بانوان عزیز دوشادوش مردان در جامعه تلاش می کنند.

وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲۰ هزار نفر زیر ۲۰ سال در استان در انتخابات اسفند ماه رای دادند که نشانه پویایی سیاسی قشر نوجوان استان است.

در ادامه منتخبان مردم استان در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه های خود درخصوص مسائل مختلف استانی و حوزه های انتخابیه خود پرداختند.

رضا علیزاده، منتخب مردم ورزقان در مجلس دوازدهم از مجتمع مس سونگون به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات حوزه انتخابیه خود از منظر تأثیرگذاری بر توسعه منطقه و اشتغال زایی جوانان آن یاد کرد.

روح الله متفکر آزاد، منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خانه ملت نیز در این دیدار بیان کرد: امیدوارم شاهد هم افزایی و همدلی در استان باشیم که ذات آن، فارغ از اینکه خروجی اش چه باشد، برای مردم امیدآفرین است.

وی اضافه کرد: پیشرفت شهرستان های استان به طور قطع بر رشد تبریز تاثیر دارد، زیرا هم به رشد ثروت و هم کاهش مهاجرت منجر می شود.

فرامرز شهسواری، منتخب مردم هشترود و چاراویماق نیز با اشاره به اینکه شهرستان هشترود ظرفیت های بالایی دارد، اما سرمایه گذاری کمی در آن صورت گرفته است، تشریح کرد: پایاب سد سهند در پنج فاز تعریف شده، اما در ۲۰ سال گذشته تنها یک فاز عملیاتی شده و اگر هر پنج فاز عملیاتی شود برای ۱۰ هزار نفر اشتغال زایی می شود.

وی اضافه کرد: در سفر دوم استانی رییس جمهور به آذربایجان شرقی ۲ هزار میلیارد تومان برای شهرستان چاراویماق تصویب شده که به اندازه کافی پیگیری نشده است، در حالی که  ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری و به ویژه آبگرم و آب های معدنی داریم.

سید فرید موسوی، منتخب مردم مراغه و عجب شیر در مجلس دوازدهم نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات برای برگزاری انتخاباتی پرشور، گفت: اگر آذربایجان شرقی طرح آمایش سرزمینی دارد، باید توسعه مبتنی بر آن باشد.

وی افزود: مردم احساس می کنند دین شان را به نظام و انقلاب ادا کرده اند، اما در حوزه کشاورزی به عنوان مزیت نسبی شهرستان آن چنان که باید برخوردار نشده اند.

موسوی ادامه داد: امیدوارم در سایه هم افزایی بین نمایندگان و مدیریت ارشد استان بتوانیم گام های مهمی برای توسعه این خطه برداریم و جواب شایسته ای به حضور مردم در پای صندوق های رای بدهیم.

عزت الله حبیب زاده، منتخب مردم مرند و جلفا در خانه ملت نیز در این دیدار گفت: در بخش های مختلف از جمله مراکز درمانی کمبود داریم؛ به طوری که تنها یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی در مرند داریم و استادیوم پنج‌هزار نفری مرند هم ۱۸ سال است که نیمه تمام مانده است.

وی با بیان اینکه مثل کوه پشت سر استاندار ایستاده ایم تا برای استان کار کنیم، افزود: من به عنوان نماینده مجلس با عزل و نصب ها کاری ندارم، بلکه  از مدیران کارنامه می خواهم؛ باید آذربایجان شرقی را الگوی هماهنگی و توسعه در کل کشور کنیم.

وی، مساله آب شرب، تکمیل بزرگراه مرند- جلفا و آزادراه تبریز- بازرگان را از جمله اولویت های حوزه انتخابیه خود ذکر کرد.

غلامرضا نوری قزلجه، منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم نیز از تنش آبی، شرکت مس آذربایجان و دریاچه ارومیه به عنوان برخی از اولویت های آذربایجان شرقی نام برد و توضیح داد: حذف نگاه امنیتی برای توسعه منطقه شمال غرب و آذربایجان شرقی از مهم ترین اولویت هاست که امیدوارم با حمایت آقای استاندار گام های مهمی در این زمینه برداریم.

وی ادامه داد: تعامل دولت و مجلس، عامل مهمی در راستای حل مشکلات جامعه است.

بهنام رضوانی، نماینده مردم کلیبر، هوراند و خدا آفرین در مجلس دوازدهم نیز با اشاره به مشارکت ۸۴ درصدی مردم حوزه انتخابیه اش در انتخابات، آن را نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به دولت و نظام دانست.

وی تشریح کرد: آب شرب از مشکلات اصلی حوزه انتخابیه به ویژه مناطق روستایی شهرستان هوراند است، ضمن اینکه
از نظر بهداشت و درمان نیز مشکل داریم و اشتغال چالش اصلی ماست.

رضوانی با بیان اینکه ۹۷ درصد کشاورزی در این سه شهرستان دیم است، یادآوری کرد: سد خدا آفرین می تواند قطب کشاورزی بزرگی در حوزه انتخابیه، ایجاد و مشکلات کشاورزی، اشتغال زایی و مهاجرت را حل کند.

وی در پایان خواستار تکرار جلسات هم اندیشی نمایندگان مردم استان با مدیریت ارشد شد و گفت: باید مانند اعضای یک خانواده همه باهم در کنار هم باشیم.

بیت الله عبداللهی، منتخب مردم اهر و هریس در مجلس دوازدهم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حضور جوانان در این دوره از انتخابات جای بسی خوشبختی بود، افزود: ما به عنوان نماینده باید پیگیر باشیم و نباید همه کارها را از استاندار بخواهیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کمیسیون های مشترک با وزرا می تواند در حل مشکلات بسیار کارآمد باشد، اضافه کرد: باید در این چهار سال کارهای اساسی و ماندگار انجام دهیم و خود را به جزییات مشغول نکنیم؛ چند طرح زیرساختی و اساسی را دنبال و پیگیری کنیم.

وی تاکید کرد: شورای معادن استان باید فعال تر شود و کشاورزی و دامپروری به عنوان مزیت نسبی منطقه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

رضا باقری بنابی، منتخب مردم بناب در مجلس دوازدهم نیز در این جلسه تاکید کرد: باید برای حل مشکلات استان هماهنگ شویم.

استاندار آذربایجان شرقی هم در جمع بندی این دیدار صمیمی با اشاره به اینکه با مشکلات متعددی در بخش های مختلف مواجه هستیم، از ناترازی در بخش انرژی به عنوان یکی از مصادیق آن یاد کرد و گفت: به عنوان نمونه باید توجه کنیم که ۸۵ درصد آب استان تنها در بخش کشاورزی مصرف می شود و در مدیریت منابع آب مشکل داریم.

رحمتی با بیان اینکه نسخه علاج استان، توسعه متوازن است و همه مناطق آن باید به طور متوازن توسعه یابد، افزود: باید مشکلات استان را اولویت بندی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولین گام تحول، برنامه است، توضیح داد: پیش نویس سند توسعه متوازن استان آماده شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: با تکیه صرف بر منابع دولتی توسعه اتفاق نمی افتد و  بخش خصوصی در این زمینه تعیین کننده است.

وی اضافه کرد: در کنار آن داشتن نیروی انسانی متخصص و مدیریت یکپارچه در استان مهم است.

رحمتی با تاکید بر اینکه منتخبان مردم استان در مجلس دوازدهم باید در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور جدی داشته باشند، افزود: اصل ریل گذاری توسعه در مجلس است و هر چقدر هماهنگی دولت و مجلس بالاتر باشد، درصد تحقق اهداف توسعه بیشتر خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان گفت: همه کمک‌ کنند که مردم مانند دوره اول در دوره دوم نیز در پای صندوق های رای حضور پرشور داشته باشند.