حسینی مزرعه: صلاحیت ۱۱ داوطلب انتخابات شورای شهر اهر در هیئت اجرایی و صلاحیت ۲۵ داوطلب دیگر در هیئت نظارت احراز نگردید…

به گزارش ارس‌نامه؛ رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر اظهار داشت: بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با برگزاری ۲۰ جلسه فشرده و طولانی به اتمام رسید.
حجت الاسلام میررحیم حسینی ادامه داد: در جلسات بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر در هیئت اجرایی؛ صلاحیت ۱۱ داوطلب انتخابات شورای شهر اهر برای هیئت اجرایی محرز نشد و ادامه بررسی صلاحیت داوطلبان به هیئت نظارت شهرستان اهر ارجاع گردید.
وی افزود: در ادامه‌ی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت نظارت؛ پس از بررسی، تحقیقات میدانی و دریافت استعلامات از مراجع پنج‌گانه، صلاحیت ۲۵ داوطلب دیگر احراز نگردید و نهایتاً صلاحیت ۵۳ نفر از داوطلبان در روند بررسی صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و هیئت نظارت تأیید شد.
حسینی همچنین یادآور شد: در بازه‌ی بررسی‌ صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر؛ ۵ نفر از شرکت در انتخابات این دوره انصراف دادند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با توضیح اینکه در کار بررسی صلاحیت‌ها تلاش بر پایبندی به قانون و مقررات شده، تصریح نمود: ردصلاحیت یا تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر بر پایه غرایض یا خصومت‌های شخصی نیست و از این رو؛ کسی عمداً رد یا تأیید نشده است. صلاحیت داوطلبان انتخابات شورای شهر اهر با حساسیت خاصی بررسی شده و قطعاً طبق مستنداتی که از مراجع ذی‌ربط به هیئت نظارت ارجاع شده، صلاحیت‌ها مورد بررسی واقع گشته است.
حسینی مزرعه در پاسخ به این سئوال که آیا در بررسی‌ها به گزارشات شفاهی استناد شده، پاسخ داد: اگر هیئت نظارت در بررسی صلاحیت‌ها به گزارشات شفاهی بسنده می‌کرد و بدون مستندات تصمیم می‌گرفت، قطعاً صلاحیت اکثر داوطلبان تأیید نمی‌شد اما اعضای هیئت نظارت نمی‌نتوانستند در برابر خداوند متعال و مردم پاسخگو باشند. لذا مجدداً تأکید می‌کنیم که نتیجه بررسی صلاحیت‌ها بر گرفته از مستندات و استعلامات مراجع ذی‌صلاح بوده است.
وی متذکر شد: هیئت نظارت شهرستان اهر در بررسی صلاحیت داوطلبان از هیچ شخص حقیقی یا حقوقی سفارشی نگرفته و نخواهد گرفت اما با این حال عده‌ای چون اطرافیان یا اقوام‌شان به دلیل مستندات تأیید صلاحیت نشده بودند، دست به تخریب هیئت نظارت زده‌اند. وقتی افرادی دارای محکومیت هستند یا موارد اخلاقی و … دارند، چگونه می‌توان از این موارد چشم‌پوشی کرد؟!!
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر اهر ضمن تاکید بر رعایت مسئله حق الناس و رضایت الهی در بررسی صلاحیت‌ها، بیان داشت: رضای پروردگار متعال را در نظر گرفته وخودمان را در مقابل خون شهدا مسئول دانسته؛ نسبت به بررسی صلاحیت‌ها اقدام نموده‌ایم. متاسفانه آن دسته از افرادی که اقدام به حاشیه‌سازی علیه هیئت نظارت و روند بررسی صلاحیت‌ها می‌کنند، هیچ‌گونه احساس مسئولیتی در قبال خون شهدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ندارند.
وی با اشاره به اینکه مردم با خرد و اندیشه پویا دقت کنند این همه جنجال داوطلبان صرفاً برای خدمت نیست، اظهار داشت: چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است “آیا عقل ندارید”؛ پس عقلا دقت کنید آقایانی که جنجال راه انداخته‌اند اگر شورا حقوق، حق‌الجلسه، رانت‌خواری و … نداشت و فقط صرفاً قصد خدمت بود، چه لزومی به این همه هیاهو و جنجال داشت؟