میرزاپور: مردم اهر با عدم توجه نسبت به شایعات درباره آنفولانزا، نکات پیشگیرانه را به جد رعابت کنند

به گزارش ارس‌نامه؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر در گفت‌وگو با این پایگاه خبری ضمن رد شایعات درباره فوت افرادی در اهر بدلیل بیماری آنفولانزا، اظهار داشت: آنفولانزایی که مردم را این‌ روزها نگران کرده همان آنفولانزای فصلی است که همه ساله با ورود فصل سرما شایع می‌شود و نه اینکه در اهر نیز این‌بیماری از یک ماه پیش مشاهده شده اما بیماران به راحتی تحت درمان قرار گرفته و بهبودی می‌‌یابند. به رغم تمام شایعات که علاوه از اهر در تبریز هم معمول شده، مرگ افرادی در اهر بر اثر آنفولانزا کذب است و موارد مشکوک و حاد دیگری نیز گزارش نشده است.
دکتر محمد میرزاپور با بیان‌ اینکه درمان آنفولانزای فصلی درمان روتین برای بخش درمان محسوب می‌شود، افزود: قریب به ۹۸ درصد کسانی که مبتلا می‌شوند با استراحت و مصرف مستمر مایعات در طول دوره‌ی درمان، بهبود می‌یابند. 
وی ضمن دعوت از مردم به عدم توجه نسبت به شایعات و رعایت جدی نکات پیشگیرانه که از طریق رسانه‌ها توسط شبکه بهداشت و درمان منتشر شده، اضافه کرد: برخی اقدامات در شهرهای مجاور از جمله تعطیلی یک روزه مدارس ابتدایی در یک شهر مجاور، محدودیت‌های پیشگیرانه است که جای نگرانی برای مردم ندارد و روش معمول در پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی در بین کودکان گاه تعطیلی موقت مدرسه است و آنفولانزا زمانی خطرناک می‌شود که شخص مورد نظر بیماری همراه نیز داشته باشد، از جمله مبتلا به آسم، نارسایی قلبی یا سایر نارسایی های ایمنی و تنفسی در بدن خود داشته باشد و با ابتلای همزمان به آنفولانزا قدرت ایمنی بدن بیمار بیش از سایرین تحلیل رود که تقاضای ما از این بیماران، رعایت بیشتر نکات پیشگیرانه در فصل سرماست.
میرزاپور همچنین گفت: عصر و شب تنها اورژانس  تنها بیمارستان اهر بیش از حد در ازدحام قرار می‌گیرد که کار رسیدگی به مراجعان ضروری را سخت و با تاخیر مواجه می‌کند‌. خواهش بنده این است‌ که مردم عزیز از فرصت حضور پزشکان در مراکز بهداشتی درمانی محلات و مناطق مختلف شهر و مراکز مستقر در روستاها استفاده کنند و مراجعه را در طول روز به این مراکز موکول کنند تا در اورژانس به ازدحان برخورد نکنند. کسانی هم که علائمی از آنفولانزا در خود احساس کردند سریعاً به مراکز بهداشتی ما مراجعه کنند تا تحت نظارت و درمان پزشکان محترم قرار گیرند.