اکبری آمار و ارقام ارائه شده درباره مازاد نیرو را تکذیب کرده و گفت: ما اکنون در شهرداری اهر مازاد نیرو نداریم. اما ساماندهی نیرو لازم بود که در عرض مدت کم تصدی مسئولیت ساماندهی را شروع کرده ام. تعدیل نیرو هم خواهیم داشت

به گزارش ارس نامه؛ شامگاه ۲۲  شهریور تعدادی از خبرنگاران و اهالی رسانه اهر به دعوت سرپرست شهرداری اهر در باغ صبا حضور یافتند.

سرپرست شهرداری اهر در دیدار با خبرنگاران، پرداختن به کارهای فرهنگی و فرهنگسازی از طریق شهرداری را بنیه و اساس کارهای ضروری دیگر خواند و گفت: کارهای فرهنگی در جهت ارتقای زیباسازی ها و احیای تاریخ و فرهنگ شهری که حدود صد سال سابقه اداره شهرداری در آن وجود دارد؛ موردی حیاتی و ضروری است.
مصطفی اکبری با ضروری خواندن ساماندهی نیروهای آشفته شهرداری و تکمیل چارت سازمانی رسمی با نیروهای پیمانی و رسمی، اظهار داشت: طبق چارت رسمی ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر نیروی رسمی و پیمانی داریم که می توانند در پست های تعریف شده چارت قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه اکثر جذب نیروها در گذشته توسط شرکت خدماتی تامین نیرو در شهرداری انجام گرفته، تاکید نمود: هم اینک هیچ شرکت خدماتی در این زمینه با شهرداری اهر فعال نیست. شرکتی که موجود بود در زمان تصدی شهردار سابق کنار گذاشته شد و هم اینک تمام نیروها با قراردادهای متفاوت از کارگری موقت گرفته تا کارمند پیمانی و رسمی با شهرداری اهر مستقیما" کار می کنند.
اکبری آمار و ارقام ارائه شده درباره مازاد نیرو را تکذیب کرده و گفت: ما اکنون در شهرداری اهر مازاد نیرو نداریم. اما ساماندهی نیرو لازم بود که در عرض مدت کم تصدی مسئولیت ساماندهی را شروع کرده ام. تعدیل نیرو هم خواهیم داشت و معتقدم نیروهای قراردادی که برای ما بهره وری ندارند باید کنار گذاشته شوند.
سرپرست شهرداری اهر بار مالی پرداخت حقوق کارکنان در هر برج را برای شهرداری اهر، حدود ۱۲ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: برای کارگران موقت دستمزد یک ماه عقب مانده که که امیدواریم در این ماه حقوق این نیروها را بروز کنیم.
اکبری کل بدهی شهرداری اهر را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام نمود. او اعتبار موجود در حساب شهرداری را در زمانی که مسئولیت را در دست گرفته، حدود ۴۵۰  میلیون ریال عنوان و از برخی سازمان ها و نهاد ها که شهرداری اهر نسبت به آن ها دارای بدهی می باشد را نام برد و گفت: بطور مثال حدود ۳۰ میلیارد ریال به تامین اجتماعی بدهی داریم.
این مقام مسئول فرهنگسازی درباره پرداخت عوارض را قدمی مهم در جهت بهبود مدیریت شهری دانست و از مردم خواست تا با پرداخت عوارض شهرداری و نوسازی معوق شهرداری اهر را در کاسته شدن بار مالی و بهتر شدن خدمات شهری یاری نمایند.
وی پروژه ساخت "باغلار آراسی" را مهم ارزیابی نمود و تاکید کرد: قیرپاشی این پروژه انجام گرفت و آسفالت ریزی آن نیز در روزهای آتی انجام و تمام خواهد شد. 
اکبری ادامه داد: پروژه "باغلار آراسی" در جهت جذب مسافران و رهگذران از کمربندی جنوبی اهر امری در جهت بستر سازی معرفی جاذبه ها و تولیدات کشاورزی و باغی است که امیدواریم با پیاده روسازی، نصب چراغ های سنتی و اجرای برنامه ریزی های زیباسازی در این پروژه شاهد ایجاد محل تفریحی زیبا و درخور برای توقف مسافران باشیم.
وی ساماندهی توقف و پارک ماشین آلات سنگین در ورودی شهر بویژه ورودی اهر از سوی جاده مشکین را از دیگر برنامه های سرپرستی موقت شهرداری دانست و گفت: محل میدان دواب قدیم را بعنوان پایانه و پارکینگ ماشین آلات سنگین در نظر گرفته ایم که با سازماندهی توقف و پارک کلیه ماشین آلات سنگین در این محل؛ از سویی چهره نازیبای ورودی شهر با توقف گسترده ماشین آلات را اصلاح و از سوی دیگر در پایانه جدید که در میدان دواب سابق ایجاد می شود، درآمدی پایدار برای شهرداری ایجاد کنیم و رفاه رانندگان در نگهداری ماشین آلات و آسایش و دسترسی آسان مراجعه مردم در زمان لزوم برای بکارگیری ماشین آلات سنگین در یک پایانه متمرکزفراهم می گردد.