عبدالهی: یک قطعه فیلم منتشر شده مربوط به درگیری منطقه شله‌بران اهر است اما دو فیلم دیگر که تیراندازی در آن‌ها دیده می‌شود، متعلق به اهر نیست…

به گزارش ارس‌نامه؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر در واکنش به انتشار فیلم‌هایی با عنوان درگیری مسلحانه در اهر طی گفت‌وگویی با این رسانه بیان داشت: سه قطعه فیلم با موضوع درگیری اخیراً در فضای مجازی انتشار یافته که هر سه فیلم با عنوان درگیری مسلحانه در شهرستان اهر دست به دست می‌شود.
رحیم عبدالهی افزود: در یک قطعه فیلم که خودروهای انتظامی هم دیده می‌شود، مربوط به درگیری ساعت اول بامداد روز دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ در منطقه شله‌بران‌ شهر اهر است. این قطعه فیلم درگیری را نسبت به اهر تایید و دو فیلم دیگر را که تیراندازی در آن‌ها مشاهده می‌شود، نسبت به این شهرستان مردود می‌کنم. با دقت در فیلم‌های درگیری مسلحانه کاملاً مشخص است که مربوط به اهر نیست‌.
مدعی العموم یادآور شد: درباره درگیری شله‌بران، با اطلاع مقامات قضایی، دستور دادستانی و حضور به‌موقع پلیس؛ جریان قانون‌شکنی توسط عده ای سریعاً کنترل و مدیریت شد.
عبدالهی با اشاره به روند برخورد قضائی با عاملان ماجرای شله‌بران، ادامه داد: پرونده در شعبه دوم بازپرسی اکنون مفتوح است که با دستور بازپرس محترم تعدادی از خاطیان در زندان هستند. دستور دستگیری عوامل دخیل دیگر در این ماجرا هم صادر شده و تحقیق و بررسی همچنان ادامه دارد.
دادستان اهر همچنین از بررسی اطلاعاتی فیلم‌های منتشر شده خبر داد و گفت: بعد از انتشار فیلم‌ها در فضای مجازی دستور بررسی فیلم‌ها را خطاب به پلیس اطلاعات و امنیت صادر کردیم و پس از بررسی؛ مشخص شد فقط یک‌ قطعه فیلم متعلق به اهر است. درباره انتشار فیلم‌های نامربوط به اهر که عمداً یا سهواً با نام اهر انتشار یافته، دستور صادر شده که منتشر کننده سریعاً توسط پلیس اطلاعات دستگیر و برخورد جدی انجام شو‌د. تاکید می‌کنم که انتشار این نوع فیلم‌ها را در جهت ایجاد وحشت در مردم و خدشه دار نمودن آبروی منطقه، غیرقابل گذشت می‌دانیم‌.
عبدالهی با تاکید بر عدم مماشات با اراذل و اوباش عمومی و مجازی و هشدار جدی به مخلان امنیت و نظم، بیان نمود: با هرگونه اخلال در نظم عمومی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی به شدت تمام و با قدرت برخورد کرده و اجازه نخواهیم داد عده ای به راحتی آسایش مردم را مورد تهدید قرار دهند.
وی خاطرنشان نمود: کسانی که خواسته یا ناخواسته نسبت به انتشار فیلم و عکس‌های نامتعارف و خارج از محدوده‌ی قانون در فضای مجازی اقدام می‌کنند، مورد تعقیب واقع می‌شوند؛ چه بسا که در موارد متعدد گذشته طی پرونده‌های تشکیل شده و برخوردهای قضایی سابق نیز اثبات نمودیم با این افراد قانون شکن در فضای مجازی تعارف نداریم.