صفری: مردم عزیز در مراجعه به اورژانس صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند

به گزارش ارس‌نامه؛ مدیر داخلی بیمارستان باقرالعلوم اهر در  نشست خبری شیکه بهداشت و درمان اهر وضعیت معیشت مردم و مشکلات اقتصادی جامعه و در کنار آن، پایین بودن هزینه خدمات را در بیمارستان‌های دولتی، علت مهمی بر ازدحام مراجعات به بیمارستان اهر و بخش اورژانس آن دانست و اظهار داشت: وقتی مراجعان به اورژانس بیش از حد است، طبیعتاً با کمبود فضا و صف نوبت طولانی برای مراجعان مواجه خواهیم شد. در این حالت درخواستی که ما از مردم داریم این است که بیشتر حوصله به خرج دهند و با آرامش کار درمان خود را پیگیری کنند. 
داود صفری با بیان اینکه بسیاری از پزشکان بدلیل آزردگی از نحوه رفتار و برخورد بد عده ای از مراجعان حاضر به همکاری در اورژانس نمی‌شوند، گفت: بسیاری از پزشکان در قبال دعوت ما جواب رد می‌دهند و از مشکلاتی می‌گویند که در برخورد با برخی بیماران در اورژانس بیمارستان با آن‌ها مواجه می‌شوند. درگیری مراجعان با پزشکان و توهین به این قشر در اورژانس به وفور دیده می‌شود و در شرایطی که مجاری قانونی برای طرح کمبود در رسیدگی یا بیان کمبود در پوشش مطالبات بیمار و همراهان آن‌ها از قبیل مراجعه به مسئول بخش و مسئول فنی بخش‌ وجود دارد یا در صورت بروز مشکل، بصورت ۲۴ ساعته سوپروایزر در بیمارستان‌ حضور دارد و سامانه ثبت شکایات براحتی در دسترس است، دیگر چه بهانه به توهین‌های بسیار زننده، درگیری لفظی و فیزیکی با پزشکان و کادر درمان وجود دارد که در نتیجه باعث شود ما از همکاری بیشتر پزشکان محروم شویم و جواب رد به بیمارستان دهند؟
وی ادامه داد: بطور مثال دفترچه درمانی اگر همراه بیمار نباشد و کد ملی را بخاطر نداشته باشند یا اعتبار دفترچه منقضی شده باشد، بطبع هزینه آزاد محاسبه خواهد شد و در این موارد چه تقصیری در منشی، پزشک و دیگر کادر درمان می‌تواند وجود داشته باشد که دلیلی به درگیری و اصطکاک شود؟ 
مدیر داخلی بیمارستان اهر ضمن درخواست مکرر از مردم به خرج صبر و حوصله بیشتر در مراجعه به اورژانس، افزود: درخواست ما از مردم این نیست که کمبودها را نادیده بگیرند، بلکه خواهش ما این است که انتقاداتشان منطقی و با درک شرایط موجود باشد. ما هم همواره در تلاشیم راکد نباشیم و مشکلات موجود را تا حد توان حل کرده و کیفیت خدمات را هر روز نسبت به دیروز ارتقاء دهیم. لحظه ای اورژانس بدون پزشک نمانده و با تلاش مدیران، همواره سعی شده دسترسی به پزشک با سهولت همراه باشد. 
در پایان نشست خبری شبکه بهداشت و درمان اهر، مسئول روابط عمومی بیمارستان اهر با بیان نکاتی خطاب به مردم، اظهار داشت: در مورد طرح مشکلات، بیان گزارشات و انتقادات از حوزه بهداشت محیط، مردم عزیز می‌توانند با شماره تلفن ۴۴۲۲۹۱۳۱ تماس حاصل کنند‌. این شماره ۲۴ ساعته پاسخگو هست و همکاران بهداشت محیط خارج از وقت اداری نیز تلفن ثابت اعلامی را به تلفن‌ همراه انتقال می‌دهند که امکان‌ پاسخگویی در خارج از وقت اداری نیز مهیا باشد. 
محمد قنبری با تکرار سامانه پیامکی ارتباطات مردمی شبکه بهداشت و درمان‌و بیمارستان اهر، افزود: سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۰۴۰۰۵۰۰۰ آماده دریافت تمام گزارشات مردمی است و درباره مسائل مختلف که به بیمارستان و شبکه بهداشت  و درمان مربوط می‌شوند، مردم عزیز پیامک را واضح ارسال کنند. درباره شکایات و طرح کمبود مطالبات در مراجعه به واحدهای سلامت و بهداشت و همچنین بیمارستان که نیاز به پیگیری وجود دارد، نام و نام خانوادگی به همراه شماره تماس ضروری در پیامک‌ها قید شود اما برای گزارشاتی که صرفاً جهت اطلاع ما ضروری است، موارد متعددی از قبیل طرح پیشنهادات و موارد کلی مشکلات عمومی، درج نام ضروری نمی‌باشد‌.
وی با تشکر از اصحاب رسانه، خبرنگاران‌ را منادی سلامتی و بهداشت عمومی عنوان کرد و گفت: بدون همکاری خبرنگاران، هشدارها در مواقع بحران به مردم نخواهد رسید و در نتیجه جان مردم به خطر خواهد افتاد‌ از این رو، کار خبرنگاران برای ما یک‌ رکن در عملکرد است و بالاترین وظیفه ما در عملکرد، حفظ جان‌ و سلامتی مردم است که از حیث همکاری جدی در حفظ سلامتی مردم که کمک به ما در اجرای خوب این وظیفه، توسط خبرنگاران عزیز انجام می‌گیرد و متشکر و قدردان اصحاب رسانه و مطبوعات هستیم.