جوانان زمینه ابتلای پدران، مادران، مادربزرگان و پدربزرگان را فراهم نکنند و اجازه دهند این‌ عزیزان روال عادی زندگی را طی کنند

به گزارش ارس‌نامه؛ علی دایلاری اصل(خبرنگار اهری) نوشت: این روزها مکرراً می‌شنویم مرگ و میر کرونایی در شهرستان اهر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خودنمایی می‌کند، موضوع مرگ و میر آن‌چیزی نیست که شما فکر می‌کنید‌.
طبق بررسی‌های متخصصان و پزشکان حائز شرایط، عمده جان‌باختگان ویروس کرونا در شهرستان اهر از قشر سالمند بوده‌اند که این ویروس از طریق جوانان و نوجوانان به آن‌ها سرایت کرده است.
روی سخن ما جوانان، نوجوانان و دختران و پسرانی است که با وجود توصیه‌های بهداشتی و تذکرات متعدد به دیدار پدران و مادران بزرگ می‌روند، فرض بر این اگر شما (جوان، نوجوان، پسر و دختر) به دیدار والدین می‌روید ناقِل ویروس کرونا باشید مطمئناً موجب آلودگی عزیزتان به این ویروس می‌شوید.
قصد نداریم دل‌تان را خالی کنیم ولی مرگ طبیعی به مراتب بهتر از مرگ و میر کرونایی است، برای جلوگیری از فوت سالمندان راهکاری نیست اما حداقل می‌توانیم از مرگ و میر کرونایی که هم عزیزان‌مان را بی‌ارزش از دست می‌دهیم با مراقبت و توجه به توصیه‌های بهداشتی اجازه دهیم زندگی آن‌ها روال عادی خود را طی کند.
بر اساس اطلاعات دریافتی‌ام از یک منبع آگاه، عمده جان‌باختگان ویروس کرونا در اهر بالای ۷۰ و ۸۰ سال سِن داشتند و عقلاً و اصولاً نمی‌توان از مرگ ممانعت کنیم، نوه‌ها، پسران و دختران اگر دل‌سوز پدران و مادران هستید مراقب باشید تا ناخواسته عزیزان‌تان را به ویروس کرونا مبتلا نکنید.
طبق آخرین داده‌ها و تحقیقات پزشکان، درصد مرگ و میر در بین جوانان به مراتب بسیار کمتر از سالمندان (پدر بزرگان و مادر بزرگان) است و بر اساس تحقیقات به دست آمده نسل‌های جوان ناقِل ویروس کرونا فقط انتقال دهنده این ویروس به سالمندان هستند که عمدتاً عامل مرگ (مرگ غیر طبیعی) می‌شوند.
مجدداً تاکید بر این می‌کنیم تا زمینه ابتلای پدر بزرگان و مادر بزرگان را به ویروس کرونا مهیا نکنید، اجازه دهید روند زندگی عادی را طی کنند، شاید به این مهم در قوانین کشورمان قتل عمد محسوب نشود اما می‌دانیم که انتقال ویروس کرونا به سالمندان که قطعاً و بعضاً موجب مرگ آنها می‌شود مرتکب قتل عمد شده‌ایم‌.
متأسفانه نگاه‌ها در شهرستان اهر به بیماران کرونایی و فوتی‌های سالمند که عمدتاً از طریق تماس اعضای خانواده آلوده می‌شوند و فوت می‌کنند، بسیار بَد است و از آنها فرار می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست شاید امروز دوست، خانواده، همسایه و فامیل بنده به این ویروس مبتلا شدند از کجا معلوم فردایی من به کرونا مبتلا نشوم!
قابل تامل است؛ آمار بستری، مبتلایان سالمند، بیماران بدحال و مرگ و میر در شهرستان اهر همچنان صعودی است و افزایش آمار بر نگرانی‌ها می‌افزاید اما با کمال تأسف هشدارها هم نمی‌تواند شهروندان اهری را در خانه نگه داشته و یا مجبور به رعایت توصیه‌های بهداشتی کند.
نگذارید عزیزان‌تان با ابتلا به ویروس کرونا، تَرک دنیا کند، شما می‌توانید مانع شوید، همشهریان عزیز باور کنید هر روز بر تعداد مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا در اهر افزوده می‌شود، لطفاً؛ خواهشاً شرایط را درک کنید.
مجموعاً از نظر ابتلا و فوتی‌های ویروس کرونا در شهرستان اهر؛ وضعیت را قرمز کرده است.
به توصیه‌ها عمل کنیم، شرایط سنجی کرده و هوای پدران و مادران را داشته باشیم، هرچند مرگ حق است اما سعی کنیم وسیله نباشیم، با کمی تحمل و ایستادگی، زندگی را دوباره با اعضای خانواده تجربه کنیم در حالی که بسیاری از خانواده‌ها در جریان شیوع ویروس کرونا عزیزان‌شان را از دست دادند، پس شما هم مراقب باشید.
خطر کرونا جدی است، با کسی هم شوخی ندارد!