طوماری از برنامه‌های تامین اجتماعی در جهت کاهش مراجعه حضوری بیمه شدگان و بازنشستگان در ایام شیوع کروناویروس خبر داد

به گزارش ارس‌نامه؛ رئیس تامین اجتماعی شعبه اهر گفت : با توجه به  تصمیمات کلان سازمانی مقرر گردیده بیمه شدگانی که دفترچه آن‌ها تا پایان بهمن ماه دارای اعتبار است، بدون نیاز حضوری به شعب، تا پایان فروردین ۹۹ تمدید گردد.
کریم طوماری افزود: بیمه شدگان در ایام مربوط به بیماری کرونا، نیازی به ارائه استراحت پزشکی خود به شعب تامین اجتماعی نداشته و در این ایام از خدمات درمانی نیز بهره مند خواهند گردید.
وی خاطر نشان کرد : کمیسیو‌‌ن‌های پزشکی مربوط به از کار افتادگی، آزمایشات بدو استخدام و معاینه اولیه انعقاد قرارداد در خصوص بیمه مشاغل آزاد ، اختیاری، کارگران ساختمانی و …جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تشکیل نخواهد شد.
رئیس تامین اجتماعی اهر در ادامه برنامه‌های تامین اجتماعی برای کاهش مراجعه حضکری و رفاه مخاطبین، افزود: از اقدامات ارزنده این سازمان، ارائه تعهد گواهی کسر اقساط بصورت غیر حضوری به بازنشستگان و مستمری بگیران عزیز می‌باشد که با در نظر گرفتن شرایط سنی آن‌ها به مراقبت و حمایت بیشتری نیاز دارند.
طوماری از دیگر خدمات این سازمان ارائه خدمات درمانی به دانشجویان ، با ارائه کارت دانشجوئی و عدم ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تا زمان اتمام این بیماری خبر داد.

این مقام مسئول  با ذکر اینکه تامین اجتماعی با ارائه خدمات غیرحضوری گام‌های بلندی در راستای افزایش رضایت‌مندی مردم برداشته است، گفت: با اجرای طرح ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان دیگر نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی ندارند بلکه می‌توانند از طریق تلفن همراه و رایانه از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.