نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما ۳۹ سال است که مسئولان را عوض می‌کنیم، اما همچنان مشکلات باقی مانده است. چون از حل مشکلات غافلیم و به جای حل مشکلات تنها به دنبال تغییر افراد هستیم.

 به گزارش ارس نامه به نقل از ایسنا؛ نائب رییس اول مجلس  شورای اسلامی ابراز نمود: به نظرم با عوض کردن وزرا اشکالات برطرف نمی شود. نباید این تصور بین مردم وجود داشته باشد که اگر وزیری تغییر کند مشکل نیز حل می‌شود. ما ۳۹ سال است که مسئولان را عوض می‌کنیم، اما همچنان مشکلات باقی مانده است. چون از حل مشکلات غافلیم و به جای حل مشکلات تنها به دنبال تغییر افراد هستیم.
دکتر مسعود پزشکیان افزود: افراد و مسئولان مشکل نیستند که بخواهیم با تغییر آنها مشکلات رفع شود. مشکل در عدم توانایی، دور بودن از برنامه و حرکت نکردن در جهت آن و نبود شناخت از شرایط است که باعث می شود نتوانیم به اهداف برسیم. این موضوع نیز تنها با آموزش دادن حل شدنی است و راهکاری غیر از آن ندارد.
وی با تاکید بر گزاره های علت یابی در حل مشکل ها و اجتناب از تلاش برای تغییر مسئولین تاکید کرد: اینکه جامعه و رسانه‌ها تنها به دنبال تغییر افراد و مسئولان هستند نتیجه‌اش این می‌شود که بعد از ۳۹  سال همچنان مشکلات و معضلات باقی است و حتی بعضاً به جای بهتر شدن شرایط مشکلات بر روی اهم انباشته می شوند. دلیل آن است که ما انتظار داریم با تغییر افراد مشکل نیز حل شود و به دنبال راه حل نیستیم.