قاسم قمری از اجرای طرح کمربندی سبز در محور اهر – هوراند برای زیباسازی جاده و به حداقل رساندن خطر کولاک در کولاک گاه های این محور، خبر داد

به گزارش ارس نامه؛ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اهر با بیان اینکه  قسمت هایی از جاده اهر – کلیبر و جاده اهر – هوراند در ایام زمستان، کولاک گاه شدید است، اجرای طح کمربندی سبز مهم بود، اظهار داشت: از روزهای درختکاری و آمدن بهار استفاده کردیم و طرحی را که از قبل پیشنهاد داده بودیم، به اجرا در آوردیم. در طرح کمربندی سبز، کارکنان و راهداران خدوم اهر و هوراند بسیج شده و در حاشیه های جاده با اولویت قرار دادن کولاک گاه ها اقدام به درختکاری نمودند. 

قاسم قمری افزود: اجرای این طرح هم باعث زیبایی جاده از لحاظ ازدیاد پوشش سبز منظم خواهد شد و درختانی کاشت خواهد شد که سرسبزی تماشایی به این محورها خواهد افزود و نیز؛ در ایام زمستان که بوران و کولاک مدام مناطق حساس را پر کرده و عملیات های برف روبی را لنگ می کند، سبب کم شدن و به حداقل رسیدن مشکل پر شدن جاده توسط کولاک خواهد شد.

وی با تاکید بر نقش درختان حاشیه جاده در جلوگیری از کولاک، خاطر نشان کرد: طرح مذکور در گردنه سامبران و کولاک گاه های جاده اهر- هوراند به مقدار قابل توجهی در زمان کم اجرا شده و تقدیم مردم منطقه ارسباران خواهد شد.