نماینده اهر و هریس در خانه ملت طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح روز چهارشنبه؛ هشتم شهریورماه گفت: نگذارید معلمان شرمنده خانواده و فرزندانشان باشند

به گزارش ارس نامه؛ بیت‌الله عبداللهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر و نکوهش جنایات منافقان، به تشریح مشکلات مختلف این دو شهرستان در بخش‌های مختلف پرداخت.
نماینده مردم اهر در مجلس ادامه داد: آقای وزیر! تعمیر و تجهیز مدارس اهر و هریس را هم از یاد نبرید و مدارس کانکسی مستقر در این مناطق را جمع کنید. وی درباره بهبود وضعیت معیشتی معلمان نیز گفت: نگذارید معلمان شرمنده خانواده و فرزندانشان باشند.
عبدالهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: جاده اهر – تبریز یکی از پرحادثه‌خیزترین راه‌های کشور است. این جاده به قتلگاه پدران، مادران و فرزندان بسیاری مبدل شده و خانواده‌ها را داغدار کرده است. امیدوارم وزارت راه و شهرسازی به این جاده ۱۵ کیلومتری توجه کرده و اصلاح، بهسازی و آسفالت آن را انجام دهد علاوه بر این جاده سایر راه‌های استان نیز باید بهسازی و آسفالت شود.
وی خواستار بخشودگی جرایم و استمهال وام زلزله‌زدگان استان شد.
نماینده مردم اهر در مجلس، کمبود آب شرب و کشاورزی را از مشکلات اساسی اهر و هریس برشمرد و افزود: هریس یکی از شهرستان‌های کم آب کشور است. احداث سدهای جدید برای این مناطق را خواستارم تا کشاورزان بیش از این شاهد خشک شدن زمین‌های‌شان نباشند.
عضو کمیسیون شوراها خطاب به وزارت جهادکشاورزی خواست تا از واردات گوشت و دام زنده جلوگیری کند چرا که صنعت دامداری کشور به ویژه دامدارای اهر و هریس روزهای بدی را پشت سر می گذارند.
این نماینده مجلس با بیان اینکه از معادن غنی مس و طلای اهر و هریس استخراجی انجام نمی‌شود، گفت: وزارت صنعت بستر لازم را برای سرمایه‌گذاری در معادن این دو شهرستان فراهم کند.