همین که عامیانه مشاهد می شود سعی شده در حین عملیات تعمیر، گاز قطع نگردد خود اقدام قابل ستایشی است

پایگاه خبری تحلیلی ارس نامه/ یادداشت:

به مثابیه بیتی از حافظ شیرین سخن که گفته:
" عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگو / نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند"؛ بیان نکاتی در مبحث اخیر اعلام قطع گاز از سوی اداره گاز اهر شایان توجه است که باید بیان داشت:

اینکه اطلاعیه قطع گاز داده شده کاری قانونی است. اگر یک درصد هم اداره احتمال بدهد که گاز طی عملیات تعمیری قطع خواهد شد باید اعلام کند. انصافا" هم باید قبول کنیم که اگر اعلام نکنند و گاز قطع شود، طلبکار خواهیم شد که چرا بدون اعلام گازمان را قطع کردند…

اطلاعیه قطع مزیت هایی هم داشت:
۱) اطلاعیه ها صادر شد ، مردم آماده شدند و در نتیجه مشارکت مردم باعث شد در ساعت اعلام شده شیرهای اصلی ورودی گاز در منازل و اماکن بسته شود و یا استفاده به حداقل برسد، در نتیجه باعث شد گاز  شهر کامل قطع نشود. در بعضی جاها گاز قطع کامل شد در سطح شهر اهر گاز همچنان با فشار قوی در بیشتر و قریب به اکثر نقاط جریان داشت و در جزئی موارد هم افت فشار وجود داشت.
چه بسا اعلام نمی شد و مشارکتی انجام نمی گرفت قریب به یقین گاز کاملا در شهر قطع شدنی بود.
۲) این عملیات تعمیر در گاز برای مردم هم یک تمرین بود. می توانست یک مانور  آمادگی هم محسوب شود تا ببینیم می توانیم برای ۱۰ ساعت گاز نداشتن آن هم از دو روز قبل که اعلام شده بود، تجهیز شویم؟!!
با وجود تمام گلایه ها و قبول مشکلات در نانوایی ها این نکته هم باید مدنظر واقع شود که نانوایی ها موظفند طبق قانون سوخت دوم بعنوان ذخیره داشته باشند. اینکه گاز نباشد و نانوایی بسته شود بهانه قابل قبولی نیست. قانون هم همین گونه می گوید.

کار کار ارزشمندی است. شاید برای بیان چارچوب تمام زحمت های انجام گرفته برای اینکه گاز قطع نشود و در عین حال تعمیرات فنی و تخصصی موفق انجام شود، تخصص فنی می طلبد اما همین که عامیانه مشاهد میشود سعی شده در حین عملیات تعمیر، گاز قطع نگردد خود اقدام قابل ستایشی است.

مهدش شنابی