قوت های او را خواهیم گفت و تا زمانی که نماینده ماست اخبارش را بازتاب می دهیم اما ضعف ها را هم خواهیم گفت و از احدی ترس نداریم

به گزارش ارسنامه ؛ بیت اله عبدالهی از نیمه خرداد ۹۶ کار خود را در کسوت وکیل مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسللامی شروع نمود.
تحلیلی که می خوانید نیم نگاهی به ایام مسئولیت بیت اله عبدالهی از شروع تا کنون نموده است. عبدالهی از زمان شروع تا کنون آنچه از خود در قالب عملکرد نشان داده مبین ریشه ای تقریبا مستحکم تجربی در کارهای اجرایی است که او در مدت سوابق خود از جمله در تصدی فرمانداری ها و زمان مدیرکل بودن، اندوخته است.
به جرئت می توان گفت اهر و هریس تا بحال نماینده ای سوار بر کارهای اجرایی کم تر دیده است. عبدالهی در بین نمایندگان تاریخ اهر و هریس در مجالس شورای اسلامی از بعد احاطه بر امورات اجرایی یک سر و گردن مطمئنا بالاتر است و این از عملکرد او در این مدت پدیدار است. نحوه پیگیری ها و مطالبات او درباره پروژه ساخت جاده اهر – تبریز و معادن بخصوص درباره پیگیری های امورات قفل شده معدن مس انجرد نشان می دهد او خوب راه و روش پیگیری های اجرایی را می داند و مطالباتش اثربخش است. 
لیستی که او مدام طی سخنانش در محافل مختلف برای پیگیری ها مطرح می کند گویای واقعیت ها برای کاردانی او در ارتقای مطالبات اجرایی است. پس عبدالهی خوب می داند چگونه باید در پی کارها و پروژه های عمرانی و اجرایی دوندگی کند و تسریع در پروژه های اجرایی که او پیگیر آن ها شده هرگز قابل کتمان نیست. اینکه جاده برای اهر یک اصل است و محورهای توسعه طلب و تشنه رشد در منطقه مدیون چرخش روان محور مهم جاده هستند، یک فرض همه فهم است. اگر جاده درست شود محورهای دیگر خوب بر حول آن خواهند چرخید!
چون عبدالهی در میاندوره وارد مجلس شد، طرح و اولویت هایی باید در نظر بگیرد که بتواند در این مدت نصف عمری مجلس از آن ها نتیجه بگیرد و در این اولویت های مهم مطمئنا جاده و معدن می تواند از  مطالبات اولویت دار باشد.
اینکه نماینده اهر و هریس می دود و بر روزمرگی دچار نیست شکی نیست اما این دوندگی ها باید بر صفحه روشنی از یک برنامه ریزی ها جاری باشد. بی برنامه گی در مدت دراز دوندگی را روزمره می کند. سیستم یک نماینده برنامه ریزی می خواهد و نباید عبدالهی خود را از مشورت ها بی نیاز بداند. اینکه او ۳۰ سال مدیریت های سطح بالا را تجربه کرده و به قول خود ۳۰ سال دستور داده است، به مجرد خود کافی نیست. در مشورت پذیری او ضعف می بینیم. اینکه پیشنهاد و ضعفی به او گفته شود و او در جواب طوری برخورد کند که حس بی نیازی و دانندگی تام در او مشاهده شود، یک ضعف عمده است.
کارگروه های مشورتی برای او هنوز تشکیل نشده و علنا" مشخص نیست او از چه کسانی بعنوان مشاور استفاده می کند. در این حال اگر مشاور نباشد باز قبول نیست. رهبر معظم انقلاب با تمام توانایی ها از مشاوران توانمند استفاده می کند و در این مقام کلان که خود ایشان شخصیتی تیزبین دارند و برای جهان اسلام عنوان دیده بان تیز دارند؛ هرگز از مشورت ها خود را بی نیاز نمی دانند.
رسانه ها و اهالی آن بدلیل اندوختن تجربه در بلندمدت تجارب کلی در موضوعات و رشته های مختلف دارند که باید از مشورت ها و نکته نظراتشان استفاده گردد. از نقدها باید استفاده شود و هرگز بی نیازی یک مدیر نسبت به استفاده از نظرات در عمل مشاهده نشود.
پرداختن به صنعت خالی از توجه به صنایع دستی یک منطقه نیست و برای مثال ورنی را هرگز نمی توان یک حاشیه بی معنی شمرد. صنایع دستی و امکانات ورزشی – تفریحی و پرداختن به آن ها بعد از جاده و معدن حتما باید در اولویت ها باشند.
در پاک دستی نماینده اهر و هریس شکی نیست و این یک ویژگی بسیار مطلوب و کم نظیر است. این که عبدالهی تابحال راه گذشتگان کسوت خود را نرفته و وقتش را برای هل دادن و تحمیل نمودن افراد خودی به ادارات و استخدامی ها انجام نداده است، یک امتیاز برای اوست. این که فردی در انتخابات خود خرید رای را شایسته مردمش نداند مطمئنا پاک دست است و ده ها مثال دیگر که بر صداقت او صحه می گذارند.
در این میان برخورد با رسانه برای همراه شدن با آن ها خیلی مهم است. کشمکش با رسانه ها و اعزام نیروهای ستادی جهت تقابل با رسانه ها یک امر قبیح است. نباید نقدها را به حاشیه کشاند. نباید دوست را به دشمن تبدیل کرد؛ کاری که هم اینک در اردوگاه حامیان عبدالهی دیده می شود، حمایت از او نیست بلکه دامن زدن به حاشیه هاست. همان که گفته شد در سیستم نماینده ضعف برنامه ریزی دیده می شود حکایت از همین هاست.
اهالی رسانه اهر کارنامه ای قابل قبول برای تلاش در جهت پیشرفت این منطقه دارند و نباید با انگ و برچسب های ناروا آن ها را باج خواه و سهم طلب معرفی نمود. عبدالهی باید خوب بداند که رسانه ها در همراهی او طی مقام نمایندگی کم تر از ستاد حامیان او نیستند. گاه رفتارهای اردوگاه حامیان عبدالهی توهین به کل رسانه هاست…
اینکه به نماینده اهر و هریس پیامکی زده می شود و او در مجلس حین جلسه علنی برای پیگیری آن پیامک و کم و کیف کاری که بیاید بکند، تماس می گیرد و پیگیر است یعنی او می دود و ما دوندگی او را قبول داریم اما باید برنامه ریزی بهتری را دنبال کند و از مشورت ها استفاده کند.
ارس نامه از او خواسته بود پیگیر احوال استاد محب اهری باشد و در این راستا عبدالهی بارها با ما تماس گرفته و شنیدیم با محب اهری دیدار کرده و پیگیر کمک های بیشتر به این هنرمند نامدار است. پس او می خواهد که نگاه فرهنگی داشته باشد و باید هم داشته باشد. فرهنگ و پرداختن به آن از مطالبات ویژه است. چرا پس پاسخی غیرقابل تحمل از سوی او در برابر کارهای فرهنگی داده می شود که دستاویز نقد واقع می شود؟ او باید سعه صدر خود را بیشتر کند و با حوصله بیشتری پیش رود. پاسخ ها و نحوه برخورد او نباید حاشیه ساز شود! 
اطرافیان او باید بیشتر خود را کنترل کنند. فحاشی و انگ زنی مطلقا قابل قبول نیست و صدمه این کار به شخص عبدالهی می رسد.
در برابر پیگیری مطالبات از سوی اهالی رسانه گاردگیری غیرمنصفانه پسندیده نیست. کسانی که این راه را پی گرفنه اند موفق نشده اند! تاریخ نشان داده که حاشیه پردازی ها در قبال رسانه جواب موفقیت آمیزی دست مدیر گاردگیر نداده است.
گذشتگان کسوت نمایندگی اهر و هریس کم وقت خود را صرف تحمیل افراد خود و جابجایی روسای ادارات نکرده اند. این که عبدالهی این کار را ادامه نداده قابل تقدیر است. چون مدیران دیگر او معدن را حیاط خلوت برای نیروها و چاکران خود نکرده و در استخدامات تابحال سفارش ویژه و غیرعادلانه از او دیده نشده است. او می گوید شام و ناهار کسی را که از او کار غیرقانونی و منفعت خواهانه می خواهد، نمی خورد! می گوید ماشین شاسی بلند اهدایی جهت حق سکوت را هرگز سوار نمی شود و به این گفته ها هم عمل می کند. این ها خیلی خوب است و قابل تقدیر!
اما قوت های او را می گوییم و تا زمانی که نماینده ماست خبرهایش را بارتاب می دهیم و لیکن؛ ضعف ها را هم خواهیم گفت و از احدی ترس نداریم. 
او دوندگی خود را ادامه دهد اما با برنامه! کارگروه های مشورتی از هر طیف و نظر تشکیل دهد و حرف ها را بشنود. بشنود و در عمل ثابت کند که حرف شنوی دارد. اگر از رسانه ای باج گیری میبیند تعارف نکند و منتشر کند. ارس نامه آماده است اسناد باج گیری هر کسی را از نماینده  در صورت تمایل خود او، منتشر کند.
عبدالهی سعه صدر بیشتر در قبال انتقادات و بیان ضعف ها را باید داشته باشد. او آمده تا همه حرف ها را بشنود و با کمال میل باید پیشانی منتقدان را ببوسد!