مدیر بسیج هنرمندان اهر از انتشار فراخوان نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران با عنوان ” از محرم تا فاطمیه ” خبر داد.

به گزارش ارس‌نامه؛ دبیر نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران با بیان خبر انتشار متن فراخوان این مسابقه اظهار داشت: همزمان با ماه محرم و صفر و فرارسیدن یوم اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران راستین و با وفایشان، انجمن هنرهای تجسمی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان اهر با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری صبای اسلامی ، نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران با موضوع ” از محرم تا فاطمیه ” را برگزار می‌نماید.
حمید جبارزاده هدف از برگزاری این رویداد هنری را گسترش و اشاعه فرهنگ عاشورایی و فاطمی به زبان گیرای هنر در سطح جامعه بیان کرد و گفت : هنر گویاترین، رسا ترین و ملموس ترین زبان جهت بیان پیام هر موضوعیست و نمایانگر واقعی زیباترین و ظریف‌ترین احساسات هنرمند می‌باشد.
وی ادامه داد: ترویج و پرداخت هنرمندانه به شخصیت های والا و الهی اهل بیت (س) و نیز معرفی دقیق ، تاثیر گذار و روشن ابعاد وجودی اسوه هایی چون حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین علیه السلام در قالب هنر گرافیکی و ارتباط تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره است.
جبارزاده در ارتباط با شرایط و مقررات برگزاری مسابقه گفت : شرکت برای عموم گرافیست‌ها و هنرمندان استان آذربایجان‌شرقی آزاد و هیچ محدودیت سنی برای شرکت کنندگان وجود ندارد. هر هنرمند حداکثر مجاز به ارسال ۵ اثر می‌‌‌باشد و آثار ارسالی نبایستی قبلا در هیچ جشنواره و رویداد هنری حائز رتبه برتر گردیده باشد. دبیرخانه مسابقه ، شخص ارسال کننده را صاحب اثر میشناسد و در صورتی که خلاف آن ثابت شود تمام آثار ارسالی مربوط به شرکت کننده از بخش مسابقه خارج خواهد شد.
مدیر کانون بسیج هنرمندان اهر افزود: هنرمندان می‌توانند اثر تایپوگرافی (طراحی حروف ) خود را به همراه یک متن ساده در صورت لزوم در پایین طرح و در قالب پوستر طراحی نمایند بشرطی که عوامل تشکیل دهنده آن فقط طراحی حروف بوده و از عناصر بصری مانند عکس و تصویر و … پرهیز شده باشد. هنرمندان در طراحی تایپوگرافی و پوستر میتوانند به صورت تک رنگ و یا رنگی ازمحتوای فارسی و عربی اشعار دینی ، آیات قرآنی و روایات مرتبط با موضوع مسابقه ، کلید واژه های ائمه و رهبری در رابطه با محرم و فاطمیه ، اسما و القاب حضرت فاطمه زهرا (س) ، امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا و … استفاده نمایند.
جبارزاده اظهار داشت: آثار بایستی در فرمت JPEG با کیفیت ۳۰۰ dpi در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر به صورت افقی یا عمودی ارسال شود و آثاری که به صورت دستی اجرا شده باشد مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.
وی با اشاره به این موضوع که از هر گرافیست تنها یک اثر می‌تواند صاحب جایزه شود افزود: درج نشان ارگان و نهاد در اثر ارائه شده ممنوع بوده و ارسال مشخصات دقیق و شخصی خواسته شده در متن فرخوان نظیر نام و نام خانوادگی ، شماره تماس ، عکس پرسنلی و … در قالب فایل WORD توسط هنرمند الزامی میباشد و آثاری که مشخصات کامل صاحب اثر به همراه آن ارسال نشده باشد از مرحله داوری حذف و ترتیب اثر داده نخواهد شد. هنرمندان می‌توانند آثار و مشخصات خود را از طریق پیام رسان های واتس آپ و سروش به شماره ۰۹۹۱۴۱۸۰۳۱۷ و یا به نشانی الکترونیکی جشنواره به آدرس Anjomanht.ahar@gmail.com ارسال نمایند.
دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران خاطر نشان کرد: به تمامی شرکت کنندگان از طرف دبیرخانه ، گواهی شرکت در مسابقه اعطا و از بین آثار دریافتی سه اثر برتر و سه اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب و لوح یادبود مسابقه و جایزه نقدی اهدا خواهد گردید. آخرین مهلت ارسال آثار هشتم دی ماه ۹۹ و اختتامیه و اعلام نتایج بیست و هشتم دی ماه مصادف با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.