میرجلال موسوی گفت: فرصت دهند تا فرد منتخب فعالیتش را شروع کند تا بعد قضاوت کنند. انتخاب یک جوانی که ۱۲ سال است در بازار کار و کوشش است فکر نمی کنم قابل دفاع نباشد.

ارس نامه: مهندس میرجلال الدین موسوی متولد ۱۳۶۰ در اهر است. او کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی، کارمند دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر است و سابقه دو دور عضویت در شورای اسلامی شهر اهر را دارد. در انتخابات شورای چهارم اهر بعنوان منتخب اول و در پنجمین دوره شورا بعنوان منتخب ردیف ششم وارد پارلمان محلی اهر شد. موسوی تنها عضو شورای چهارم اهر بود که توانست از فیلتر انتخابات پنجم نیز گذر کرده و وارد شورای فعلی شود.
موسوی در انتخابات داخلی شورای پنجم برای سال اول با اکثریت آرای اعضا، عنوان "نائب رییس" را از آن خود کرد.
این عضو شورای شهر اهر جزو اعضایی است که به شهردار منتخب رای موافق داده است. از همین رو دور میز گفت و گو در حول موضوع انتخاب شهردار با میرجلال الدین موسوی نشستیم. آن چه در ادامه خواهید خواند خلاصه گفت و گوی ما با اوست.

?با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما عضو محترم شورای شهر اهر، لطفا" نگاهتان به پنجمین دوره شورای شهر اهر را در مقایسه با دور چهارم بیان کنید. چه نقاط قوت و ضعفی در دوره فعلی شورا قابل رصد است؟

عرض سلام و درود دارم بمحضر شما و مردم صبور و نجیب زادگاهم، اهر قهرمان. لازم می دانم ایام سوگواری سیدالشهداء را تسلیت عرض نموده و هفته ناجا را هم بمحضر کلیه فداکاران عرصه تامین امنیت و نظم اجتماعی شهرستان اهر تبریک گفته و زحمات این عزیزان را پاس می دارم. درباره سئوالتان باید به عرض برسانم ترکیب دوره فعلی شورا پخته و مجرب تر از شورای چهارم است اما اگر انسجام، همکاری و سعه صدر برای تحمل سلیقه و نظر متفاوت داشته باشیم بیشتر از این تجارب و پختگی ها استفاده خواهد شد. شورای پنجم فعلا در اول راه است نباید از الان روی این شورا قضاوت شود. شورای چهارم جوان تر بود و علی رغم تمام حواشی نباید زحمت های کشیده شده را کتمان نمود. شورای چهارم متاسفانه بیشتر از متن درگیر حواشی شد و اگر بخواهیم این ابتلا به حواشی دوباره تکرار نشود باید بپذیریم احترام به نظر مخالف یک اصل و پایه است و هر گاه این پایه به خطر افتاد، حواشی تولید خواهد شد.

?شما یکی از اعضایی بودید که به مهندس میرزایی رای موافق داده اید. درباره کیفیت این انتخاب بگویید و جوابتان به انتقادات درباره انتخابتان چیست؟

۱۹ نفر برای شهردار شدن داوطلب شده بودند. قبول دارم که افراد قوی در بین این داوطلبان بودند و کم هم نبود افراد قوی اما نگاه ما در عین توجه به سوابق و برنامه ها بومی بودن فرد نیز بود. میرزایی جوان موفقی است. درباره او تحقیق کردیم و حتی درباره پروژه هایی که تا بحال به انجام رسانده اند، نظرات ادارات ناظر بر پروژه هایشان را جویا شدیم. قطعا به نتیجه ای جز این که او پروژه های با نقص کم و شاید بی نقص در بعد عمرانی تحویل داده و تعاملات خوبی از طریق اثبات درستکاری در کارهای محوله برقرار نموده است، نرسیدیم. بیایید انتخاب شهردار را سیاسی نکنیم. نه شورا سیاسی است و نه شهرداری را می توان با عینک سیاسی دید. تخریب هایی که شروع شده بو دار و سیاسی است. عده ای جناحی نگاه می کنند و به تصور خود شهردار منتخب را خارج از جناح خود می بینند پس تخریب را به صرفه می دانند. در حالی که ما در روزهای آخر انتخاب درباره گرایشات سیاسی فرد منتخب مداقه کردیم و دیدیم ایشان یک جوان موفق است که بیشتر اجرایی است تا سیاسی و گرایشات خاص سیاسی به راست و چپ در او ندیدیم.یکی از دلایل انتخاب هم همین بود که او وارد جناح بازی ها نشده است.


?آقای موسوی حرف و حدیث هایی وجود دارد که لابی گری های بیرون شورا و فشارهای بیرونی در انتخاب شهردار موثر واقع شده است. لطفا بفرمایید فشارهایی که می گویند صحت دارد یا نه؟ توضیح دهید.

این مباحث مضحک است. بنده خیلی صریح تر از این هستم که تحت فشار رای به کسی بدهم. کسانی هم که با خلق و خویم آشنایی دارند می دانند من زیر بار زور نمی روم. فشاری هم جز بار گران مسئولیتی که با رای مستقیم مردم بر گردنم نهاده شده احساس نمی کنم. اگر قرار باشد زیر فشار باشم این فقط مردم هستند که می توانند مرا تحت فشار قرار دهند. جوان گرایی در انتخاب جرم نیست. فرصت دهند تا فرد منتخب فعالیتش را شروع کند تا بعد قضاوت کنند. انتخاب یک جوانی که ۱۲ سال است در بازار کار و کوشش است فکر نمی کنم قابل دفاع نباشد.

? انتقادات را برای انتخابتان وارد نمی دانید؟

انتقاد و منتقد روی چشم ما جا دارد. مطمئنا" انتخاب ما ضعفی هم خواهد داشت. اینکه دیده ایم رای یک فرد بومی بیش از یک فرد غیربومی است و روی آن اجماع شده، کاملا قابل پذیرش است. عده ای حیا را زیر پا می گذارند و هر حرفی به زبان می آورند. قیامت و روز حساب را در نظر نمی گیرند. گاه از معامله حرف می زنند و گاه از فشار و … این که نشد انتقاد! ما هم بلدیم بلند حرف بزنیم و حرمت ها را بشکنیم اما شخصیتمان اجازه نمی دهد تا گزینه ما انتخاب نشد طرف مقابلمان را با چسب تهمت و افترا زمین گیر کنیم. عده ای از دوستان ما بدون سند و مدرک افترا را براحتی نان و پنیر کرده اند. به خدا پناه می برم! 

?بنظرتان ۳ همکارتان که رای موافق به میرزایی ندادند چرا با نظر ۴ نفر دیگر به اجماع نرسیدند؟  

نظر همه همکارانم محترم است حتی اگر موافق نظر ما اجماع نکنند. پاسخ بهتری شاید می توانستم به سئوالتان بدهم اما فعلا سکوت کرده و پاسخ را به مرور زمان وا می گذارم.

?چه انتظاری از رسانه ها دارید؟ واکنشتان به  انتقادات رسانه ها چیست؟

من شاید علی رغم تمام تخریب ها، تنها کسی باشم که از زمان حضور در شورای قبل رسانه را تهدید ندانسته ام. بیشترین انتقادات از من شده اما هیچ گاه گلایه نداشته ام. شاید پاسخ دهم و تنویر افکار کنم اما انتقاد کردن را گفتمانی می دانم که انقلاب اسلامی به مردم هدیه داده و در حکومت اسلامی مردم و دیدبان آن ها که رسانه ها هستند از خادمان خود حتی می توانند جزئی ترین سئوالات بپرسند و اشکالات و ضعف هایشان را گوشزد کنند. دست همه آن هایی می بوسم که ضعف و قصورم  را آشکارا به بنده بگویند و از تمام اصحاب رسانه و خبر در جهت پیشبرد و تعالی منطقه و دیارمان سپاسگزارم.

?حرف ناگفته ای اگر دارید؛ بفرمایید.

ما نیز شهرمان را دوست داریم. اگر داوطلب حضور در شورا شده ایم و مردم انتخابمان کرده اند، حکایت از عشق به اهر و اهری است. چرا عده ای فکر می کنند دلسوز شهرند اما ما نمی توانیم دلسوز باشیم و عشقمان پیشرفت این دیار باشد؟!! اینجا شهر ماست. جایی که در آن بدنیا آمده ایم و زندگی می کنیم. ما هم دوست داریم خدمتی کنیم که شرمنده مردم عزیزمان نشویم. 
از همه مسئولین ارشد شهرستان و مردم عزیز در جهت پیشه نمودن صبر و بردباری برای انتخاب شهردار کمال تشکر را دارم. همچنین از شما نیز ممنونم که فرصت این گفت و گو را برایم مهیا نمودید.