دکتر مجید خدابخش، دوم مهر سال نود و شش شمشی بعنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد

به گزارش ارس نامه؛ مجید خدابخش متولد ۱۳۳۵ در اردبیل است. او تحصیلات خود را در زادگاهش گذراند و در رشته ریاضی دیپلم گرفت. تحصیلات عالی خود را در دانشگاه شیراز در رشته مهندسی برق (الکترونیک) ادامه داد و مدرک کارشناسی ارشد خود را در این رشته اخذ کرد.
در دوران دانشجویی خدابخش در پای درس اخلاق آیت الله دستغیب حاضر می‌شد.
خدابخش در زمان انقلاب به اردبیل آمد و در جمع انقلابیون اردبیل با هدایت معنوی آیت‌الله مروج و علامه محمدتقی جعفری به فعالیت پرداخته و پس از پیروزی انقلاب نیز برای مدتی عضو افتخاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردبیل بود.
او اسفندماه سال ۱۳۵۹ رئیس مخابرات اردبیل شد و بدنبال آن در سال ۱۳۶۲ بعنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد.
در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی او در پست‌های معاون برنامه‌ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.
پس از درگذشت عطایی استاندار آذربایجان غربی، خدابخش در سال ۶۹ به آذربایجان شرقی رفته و در دوران استانداری اکبر پرهیزگار و علی عبدالعلی زاده در دولت‌های سازندگی و اصلاحات، معاون عمرانی استانداری بود.
در دوران تصدی استانداری یحیی محمدزاده در آذربایجان شرقی خدابخش معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی شد و مدتی را هم به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی فعالیت نمود.
او سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفته و دکترای خود را در رشته مدیریت دولتی دریافت کرد، ضمن اینکه همزمان با تحصیل با نهادهای اقتصادی و صنعتی نیز همکاری می‌کرد.
او پس از اخذ مدرک دکترای مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران (مرکز تهران) در راس مدیریت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ ازقبیل آلومینیوم المهدی، ایران پویا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ماشین سازی تبریز، صنایع تجهیزات نفت و شرکت پترو امید آسیا پرداخت. مجید خدابخش از نظر سیاسی یک اصلاح طلب معتدل است.
وی در دولت یازدهم بعنوان استاندار اردبیل مشغول بکار شد و دوم مهر سال جاری با تصویب هیئت دولت، رسما" بعنوان سیزدهمین استاندار آذربایجان شرقی منصوب شد.