رای ما شاید امسال رنگ و بوی دیگری داشته باشد اما هر زمان که دفاعی متاثر از دین و میهن پرستی ما انجام گرفته محرم و عاشورا بوده و هرجا که دشمن را ناکام گذاشته ایم، کربلا بوده است

یادداشت/

به گزارش ارس نامه؛ "مهدی شنابی" نوشت:

امروز یکم محرم ۱۴۳۹ قمری مصادف است با سی و یکم شهریور ماه ۱۳۹۶ شمسی… 
امروز هم ماه عزای سالار شهیدان شروع می شود و هم سالروز شروع جنگی نابرابر در تاریخ است. جنگی که بر خاک ایران اسلامی تحمیل شد و برای مقابله با هجوم صدام و صدامیان ترک،پلوچ،لر،کرد،عرب و فارس و … از جای جای نقاط ایران اسلامی به سوی دفاع شتافتند. ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ عراق وحشیانه به خاک ایران هجوم آورد و در پیشرفت اولیه حدود ۳۰ هزار کیلومتر از این خاک را به اشغال خود در آورد اما این اشغال بی جواب نماند.
دفاعی مقدس که در طول ۸ سال آنچه به نمایش گذاشت ماحصلی از الهام های کربلا و مبارزات عاشورا بود. جوانانی که با توسل به معنویت و قدرت ایمان با تکیه بر اندیشه حسینی با گوشت و پوست خود در مرز ایران و عراق سپری جلوی دشمن ساختند. سر دادند اما شرف و عزت ندادند… جان دادند اما خاک کشورشان را حتی یک وجب به دشمن ندادند.
دفاعی نابرابر مقابل یک کشور و نیروهای نظامی آن نه؛ بلکه مقابل یک دنیا!  ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس بطور مستقیم و غیر مستقیم با ۸۰ کشور دنیا که از عراق حمایت می کردند، جنگید. کشورهای غربی از هیچ کمک مالی برای صدام و عراق دریغ ننمودند.
رزمندگان ایرانی با روحیه شهادت طلبی که از مکتب امام حسین علیه السلام برگرفته بودند و با ولایت پذیری و لبیک گویی به رهبر پیر و فرزانه روزهای پر راز و نیاز و استغاثه را  سپری نمودند. بی آبی،تشنگی، گرسنگی و با زبان روزه به جنگ تن به تن با دشمن رفتن همه و همه در دفاع مقدس ما دیده شد و همگان فهمیدند درس گرفتن از کربلا عملا چگونه می تواند خود را نشان دهد.
۲۱۱۸۶۲ هموطن پاک ما در این دفاع به فیض شهادت رسیدند. همان ها که صحنه های عاشورا را در کربلای ایران دوباره بازسازی و به عرصه نمایش گذاشتد.
درود بر بهترین هموطنان و پاک ترین جوانانمان که به دنیا پیام عاشورا را رساندند… درود بر آن هایی که زورگویی را با قدرت ایمان و عشق به وطن پاسخ دادند. 
امام فرمود: دفاع همچنان باقی است و ما اکنون می فهمیم واقعا" دفاع تمام نشدنی نیست. اکنون روهروان حسین علیه السلام در سوریه و دیگر جبهه های مقاومت  همچنان دفاع می کنند و همچنان پیام های عاشورا در حال صدور به دنیاست…
امنیت ما همیشه ارتباطی تنگاتنگ با عاشورا داشته و این مرز و بوم همواره برای حفظ عزت و شرف اهالی خود محرم را زنده نگه داشته است.
برای ما شاید امسال رنگ و بوی دیگری داشته باشد اما هر زمان که دفاعی متاثر از دین و میهن پرستی ما انجام گرفته محرم و عاشورا بوده و هرجا که دشمن را ناکام گذاشته ایم، کربلا بوده است.