حکیم از هیچ بیمار اهری یک ریال هم حق ویزیت نمی‌گیرد و طبابتش به‌صورت رایگان است. او گاها” داروهای گیاهی مورد نیاز و کم یاب در عطاری‌های منطقه را خود رایگان در اختیار مریضش قرار می‌دهد.

به گزارش ارس نامه، ۱۶ تیرماه حکیم یعقوب پیغامی در اهر بود و ویزیت داشت. همان‌طور که ارس نامه و برخی رسانه‌های دیگر در اهر به معرفی ایشان پرداخته‌اند، پیغامی متخصص طب اسلامی-سنتی است و سال‌هاست هر از گاهی مطب و مرکز درمانی‌اش را در تهران چند روز می‌بندد و  به‌قصد ویزیت هم‌وطنان بیمارش به اهر می‌آید.

حکیم از هیچ بیمار اهری یک ریال هم حق ویزیت نمی‌گیرد و طبابتش به‌صورت رایگان است. او گاها" داروهای گیاهی مورد نیاز و کم یاب در عطاری‌های منطقه را خود رایگان در اختیار مریضش قرار می‌دهد.

او دوست ندارد از شفای بیماران حاد و حتی سرطانی که مورد مداوایش قرارگرفته حرفی بزند، حتی کانال تلگرامی او بر خلاف سایر همکارانش خالی از خبرهای شفا یافتگان است اما شنیده‌های بسیاری حاکی از نتایج مطلوب و گاه باورنکردنی درمان‌های او بر روی بیماران است.

امروز به دیدارش رفتیم. آنچه بیش از علم و کارایی حکیم آدمی را جذب این انسان می‌کند؛ منش والا و تواضع زیبایش هست که مورد اعتراف تمام مراجعان است. او حتی لهجه قره داغ را هنوز حفظ کرده در حالی که از ۱۰ سالگی با این منطقه خداحافظی کرده است. دوستی با این حکیم حقیقتاً" یک غنیمت است. بسیاری از بزرگان علمی و مذهبی اهر با او دوستی نزدیک دارند. حجت‌الاسلام حسن‌زاده که منبرهایش همواره حاوی نکات بهداشتی و طب سنتی-اسلامی است با حکیم دائم در ارتباط است و از نظراتش در ارائه نکات طبی استفاده می‌کند.

حکیم امروز می‌گفت: " خاک اهر و قره داغ زرخیز است. گیاهان افسانه‌ای دارویی که در جاهای دیگر کشور و حتی جهان به‌سختی پیدا می‌شود، در این مناطق و در سبزه‌زار و دامنه کوهسارانش به‌وفور یافت می‌شود."

او این منطقه را منبع اصلی مداواهای گیاهی‌اش معرفی کرد و قره داغ را 《سرزمین زیبا و افسانه‌ای》 خواند.

همیشه که به اهر می‌آید در منزل آقای شهامت حکمت به ویزیت می‌پردازد. حکمت کارمند بیمارستان اهر و انسان ساده و بی‌آلایشی است که با مادر پیرش زندگی می‌کند. او از خیل مراجعان برای ویزیت با چای و شیرینی و مهم‌تر از این‌ها؛ با گشاده‌رویی پذیرایی می‌نماید.

یادداشت: مهدی شنابی