رمضان پور: برخی ها مغرضانه رفتار کرده و گفتند نماینده در جلسه شورای دبیران از جاده سخن گفته است در حالی که معلمان آن مدرسه از حضور نماینده بسیار خرسند شدند

به گزارش ارس نامه؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی توحید برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مترقی‌ترین قوانین نظام جمهوری اسلامی، تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش بود که با این قانون به مسائل آموزش و پرورش وجهه عمومی داده شد، چراکه مشارکت در دستگاه عریض تعلیم و تربیت به‌مراتب می‌تواند به رشد و شکوفایی آن بی انجامد.

قادر رمضان پور با اشاره به این‌که ۹۸ درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزایای پرسنل اعم از مدیران، معلمان و نیروهای خدماتی می‌شود، افزود: متأسفانه‌تنها ۲ درصد از بودجه آموزش و پرورش برای صرف در پروژه‌های عمرانی مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس باقی می‌ماند و با توجه به محدودیت منابع مالی از تمامی اقشار جامعه و دستگاه‌ها انتظار می‌رود تا در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت‌ها و دستگاه تعلیم و تربیت در تمامی نقاط دنیا نمی‌توانند جوابگوی نیازهای جامعه باشند به‌طوری که در کشورهای توسعه‌یافته نیز مشارکت در امور آموزش و پرورش نمود بیشتری دارد، این در حالی است که آموزش و پرورش به‌تنهایی نمی‌تواند از پس مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت برآید.

رمضان پور با اشاره به نظر مقام معظم رهبری در خصوص سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند نباید آموزش و پرورش را به چشم یک دستگاه مصرفی دید بلکه هزینه کرد در آموزش و پرورش به‌منزله سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی بابیان اینکه شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سرلوحه تمامی برنامه‌های آموزش و پرورش اهر است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته دستاوردهای بسیار بزرگی داشته و لازم است در ایام منتهی به دهه فجر و حتی در طول سال دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی را معلمان برای دانش‌آموزان تشریح و تبیین کنند.

مدیر آموزش و پرورش اهر تأکید کرد: دانش‌آموزی در شهرستان اهر نداریم که به خاطر نبود معلم در روستاهای دورافتاده از تحصیل بازبماند به‌طوری که در این برخی روستاهای این شهرستان، معلم برای روستایی که یک دانش‌آموز دارد اعزام کرده‌ایم و این جزو افتخارات نظام اسلامی و دولت است که به تحصیل دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم و دورافتاده توجه می‌کند و از طرفی هم به لحاظ تقارن جشن‌های دهه فجر با ایام فاطمیه نیاز است تا برنامه‌های این دهه رنگ و بوی فاطمی به خود گیرد.

رمضان پور، برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری نشست‌های گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان «مدرسه انقلابی و دانش‌آموز انقلابی»، کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان تبیین اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، برگزاری همایش بزرگ قرآنی با شرکت بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم و تجلیل از برگزیدگان مسابقات استانی قرآن از جمله برنامه‌های تدوین‌شده آموزش و پرورش برای دهه فجر است.

وی از افتتاح ۴ باب مدرسه روستایی هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: مدارس روستاهای یایجلو، ملالار، دامن آباد و افیل مراحل پایانی عملیات عمرانی را سپری می‌کنند که هم‌زمان با دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر آموزش و پرورش اهر در واکنش به حاشیه‌سازی‌ها در خصوص حضور نماینده مردم اهر و هریس در جلسه شورای مدیران مدارس و بیان اظهارات غیر مرتبط با آموزش و پرورش گفت: برخی‌ها می‌گویند نماینده مجلس در شورای مدیران مدارس اظهارات غیر مرتبط با آموزش و پرورش داشته است اما واقعیتاً این‌گونه نیست، حقایق از اظهارات نماینده مجلس در این جلسه بیان‌نشده بلکه مغرضانه رفتار کرده‌اند.

رمضان پور تأکید کرد: نماینده مردم اهر و هریس همواره پیگیر مسائل و مشکلات آموزش و پرورش است که یک نمونه از آن پیگیری‌ها از وزیر آموزش و پرورش، تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای تجهیز مدارس اهر، هریس و خواجه بوده که از این میزان ۱۵۰ میلیون تومان سهم شهرستان اهر است، ما بسیاری از مسائل و نتایج پیگیری نماینده مجلس را به لحاظ موقعیت و شرایط خاص رسانه‌ای نمی‌کنیم چون‌که با پیگیری آقای عبدالهی توانسته‌ایم بیش از سرانه در برخی موارد تجهیزات بگیریم.

وی اضافه کرد: ما از نماینده مردم اهر و هریس در مجلس دعوت کرده‌ایم تا در جلسات آموزش و پرورش حضور یابند تا بتوانیم از مشکلات و مسائل بگوییم، اما در جلسه اخیر در مورد طرح معلمان تمام‌وقت، رتبه‌بندی معلمان و نیازمندی‌ها برای نوسازی مدارس تخریبی مطرح شد، ولی متأسفانه برخی‌ها مغرضانه رفتار کرده و گفتند نماینده مجلس در این جلسه از جاده سخن گفته است در حالی که معلمان آن مدرسه از حضور نماینده مجلس بسیار خرسند بودند که مسئول در جمعشان حضور می‌یابد.

مدیر آموزش و پرورش اهر به نبود مکان مناسب برای فعالیت پژوهشسرای دانش‌آموزی خیام اهر اشاره کرد و گفت: پژوهشسرای دانش‌آموزی خیام اهر ۴ سال پی‌درپی توانسته رتبه نخست استانی و کشوری را کسب کند اما از نظر محل فعالیت دچار مشکلاتی بود که با ادغام دو مدرسه حداقل فضای فعالیت را محیا کردیم و از طرفی هم قرار شد تا با پیگیری نماینده مجلس تجهیزاتی برای این پژوهشسرا تأمین شود.

رمضان پور همچنین از سازمان‌دهی مقطع آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اهر خبر داد و گفت: سازمان‌دهی مقطع آموزش ابتدایی حدود ۲۵ سال قبل انجام‌شده و حال به لحاظ اهمیت آن و جلوگیری از پایمال شدن حق و حقوق، این برنامه را در دستور کار آموزش و پرورش اهر قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه از توانایی نخبگان بازنشسته برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در قالب تشکیل مجمع مشورتی بهره‌گیری می‌کنیم، بیان داشت: قصد داریم تا با دعوت از بازنشستگان، نخبگان و صاحب‌نظران و کسانی که واقعاً می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند در قالب مجمع مشورتی دورهم آوریم.