مدیران اهر در پیام های جداگانه، درگذشت محب اهری را تسلیت گفته و یادش را گرامی داشتند

به گزارش ارس نامه؛ استاد حسین محب اهری نگین هنرمندان ارسباران صبح روز چهارشنبه(۲۶ دی ماه) پس از تحمل یک دوره بیماری و مبارزه سخت با سرطان، دار فانی را داع گقت. در پی درگذشت استاد حسین محب اهری مسئولان شهرستان اهر پیام تسلیت صادر کردند.

امام جمعه شهرستان اهر در پی درگذشت استاد حسین محب اهری، بازیگر پیشکسوت تلویزیون، سینما و تئاتر پیام تسلیت صادر کرد. آیت الله حاجی زاده نوشت: درگذشت آقای حسین محب اهری بازیگر پیشکسوت تلویزیون و سینما و تئاتر از هنرمندان منطقه ارسباران را که مردم شریف ما از ایشان خاطره های خوب و خوشی دارند، به خانواده محترم ایشان و هنردوستان عزیز تسلیت عرض می کنم و برایشان غفران و علودرجات وبه بازماندگان ایشان صبرجزیل از خداوند منان مسئلت دارم.

فرماندار شهرستان اهر در پی درگذشت محب اهری پیام تسلیت صادر کرد. زاهد محمودی نوشت: ضایعه درگذشت استاد حسین محب اهری، ۶بازیگر و هنرمند توانا، پرآوازه و پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، که به حق از سرمایه های ارزشمند جامعه هنری کشور عزیزمان ایران بود، موجب تألم و تأثر گردید. استاد محب اهری از نسلی بود که به هنر مقدس و پاک تئاتر عشق می ورزید و در سال های اخیر نیز با حضور در جشنواره تئاترهای کوتاه ارسباران، افتخار و اعتبار ویژه ای به این جشنواره بخشید. اینجانب مصیبت فقدان استاد گرانقدر، مرحوم حسین محب اهری را به خانواده محترم، هنرمندان، دوستداران و اهالی شریف سینما، تلویزیون و تئاتر و همچنین مردم هنرپرور دیار فرهنگی و تاریخی اهر تعزیت و تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار لطیف، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می نمایم.

شهردار اهر نیز پیامی به مناسبت درگذشت حسین محب اهری صادر کرد. در پیام کمال امید آمده است: خبر درگذشت هنرمند نامی و پرآوازه کشور عزیزمان ایران، استاد حسین محب اهری که تعلق خاطر ویژه ای به شهرستان اهر و منطقه ارسباران داشتند، موجی از غم و اندوه را بین اهالی فرهنگ، دوستداران و علاقمندان هنر و سینما بوجود آورد. اینجانب به نوبه خود و از طرف شورای اسلامی شهرر و کارکنان شهرداری شهر تاریخی و فرهنگی اهر، این ضایعه را خدمت جامعه فرهنگ و هنر و خانواده وی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال آرزوی علو درجات برای ایشان خواستارم.

رئیس انجمن هنرهای نمایش شهرستان اهر و دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) نیز در پی درگذشت استاد حسین محب اهری، پیام تسلیت منتشر کرد.

در این پیام آمده است: دوست فرهیخته مان،  استاد بی بدیل تئاتر، هماره در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران (قره داغ) همراه همیشه صبورمان بودی و امسال در دوازدهمین جشنواره بعنوان داور… هنوز باور نکردیم رفتنت را… چگونه باور کنیم در جشنواره آتی در کنارمان نخواهی بود، ولی نیک می دانیم که تو هرگز نمیمیری و روح بزرگت همیشه در لحظه ها و صحنه ها ساری و جاری است.

تسلیت و سر سلامتی برای خانواده بزرگ تئاتر آرزومندم و امیدوارم که شاگردان خوبی برای ادامه راهت باشیم.

همچنین رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز پیامی به این مناسبت صادر کرد. حجت الاسلام محمد علی نظری نوشت: خبر ناگوار درگذشت استاد حسین محب اهری، هنرمند شهیر برخاسته از خطه هنرپرور ارسباران، بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر و  تلویزیون ملی ایران، کسی که تئاتر کوتاه ارسباران را ابهت بخشید، ما را در غمی عمیق فرو برد. یاد شیرینی لبخندهایی که بر لبانمان نهاد تلخی غم فراقش را دو چندان می کند. اینجانب این ضایعه جبران ناشدنی را به جامعه هنر و مردم هنردوست و قدرشناس اهر و خانواده آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض می نمایم.

نماینده اهر و هریس نیز پیام خود را این گونه صادر کرد: بدینوسیله درگذشت استاد حسین محب اهری، بازیگر پیشکسوت، مشهور و پرآوازه تئاتر، سینما و تلویزیون را خدمت خانواده محترم ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و هنری کشور و مردم شریف و پرافتخار و هنرپرور شهرستان اهر تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن عزیز از دست‌رفته غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل و جمیل مسئلت می دارم.
قادر رمضان پور؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر در پیام خود آورد: ضایعه ی درگذشت ستاره ی درخشان آسمان هنر ایران؛ حسین محب اهری را به عموم هم میهنان عزیز تسلیت عرض نموده و اگرچه اندوه بزرگی بر قلب ما سنگینی می کند…از خداوند منان میخواهیم ایشان را در سایه ی رحمت جاویدانش قرار دهد.