عبدالهی: تاسیس پردیس دانشگاه فرهنگیان در مرند و زنوز هنوز قطعی نبوده و در حال بررسی است

به گزارش ارس نامه؛ نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با این پایگاه خبری، با تاکید بر مسلم بودن حق اهر از لحاظ تاسیس دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: تا بحال دو نشست در رابطه با این مبحث مهم تشکیل شده و در مجموعه دانشگاه فرهنگیان نسبت به تاسیس پردیس اهر هم موافق وجود دارد هم مخالف! از رئیس دانشگاه فرهنگیان استان هم سپاسگزارم که نظر مثبت به تاسیس دانشگاه فرهنگیان در اهر دارند.
بیت اله عبدالهی با اشاره به اظهارات و نظریه معاون دانشگاه فرهنگیان کشور که بدون اطلاع از وضعیت اهر و یا با کتمان واقعیات موجود، نظر مساعد به تاسیس پردیس نداشته، ادامه داد: معاون دانشگاه فرهنگیان با کمال تعجب جمعیت را حدود ۷۰ هزار نفر عنوان کرد و از این رو اهر را مستحق تاسیس پردیس نمی دید. این فرد اصالتا" مرندی بود و نمی دانست چگونه خوش خدمتی خود را برای قرارگیری دو پردیس در مرند نشان دهد. چگونه می توان بدون اطلاعات کافی از جمعیت اهر و رد کردن اهر از یک استحقاق بحق، بهانه جویی های واهی نمود؟!!
وی همچنین با بیان اینکه اهر مرکز فرهنگی ارسباران است، خاطر نشان ساخت: علاوه از بنده، دو نفر از نمایندگان منطقه به امضای صورتجلسه ای مبادرت کرده اند که در مفاد این صورتجلسه، به تاسیس پردیس دانشگاه فرهنگیان در اهر تاکید شده است. طی بازدید کارشناسان استان محیط آموزشی مورد قبول در اهر برای تاسیس پردیس مورد نظر، مورد بررسی و ارائه قرار گرفته است.
عبدالهی با اشاره به وجود سابقه فعالیت مرکز تربیت معلم و دانشسرای مقدماتی وقت در اهر، وجود پردیس فرهنگیان را در اهر فرصت مغتنمی برای کل ارسباران دانسته و افزود: هنوز گزینه تاسیس این پردیس از اهر رد نشده است و تاسیس پردیس های مرند و زنوز هم در حد بررسی است و قطعی نشده است.
این نماینده قره داغ در مجلس در ادامه گفت و گو تاکید کرد: بهانه هایی همچون حمایت قاطع سرمایه دار در زنوز نسبت به تشکیل پردیس دانشگاه فرهنگیان در آن اعم از تامین هزینه های خوابگاهی و ایاب و ذهاب اساتید، قابل قبول نیست. بحث ایجاد دانشگاه است نه بنگاه اقتصادی و کارخانه! باید توضیح دهند که تاسیس دانشگاه و مرکز آموزش عالی و فرهنگی دولتی در قبال پول؛ آیا توجیه پذیر است؟!! ضمنا" اگر قرار بر تاسیس پردیس دانشگاه فرهنگیان در زنوز باشد که ۲۵۰۰ نفر جمعیت دارد، من هم خواسته ام تشکیل این دانشگاه علاوه بر اهر، در هریس خواهد بود.
عبدالهی در پایان خواستار پیگیری موضوع و حساسیت رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور شد و گفت: بنده از تلاش و خواسته ام عقب نمی نشینم و خواهان توضیح، اقدام و عمل جدی توسط وزارتخانه مربوطه و رئیس این دانشگاه هستم.