حسن بالاگر نوشت: امیدوارم رئیس شورای اسلامی استان که با حمایت قره داغی به این جایگاه رسیده است، به خدمت رسانی در ارسباران اهتمام جدی کند

به گزارش ارس نامه به نقل از فارس؛ حسن بالاگر(خبرنگار فارس و صدا و سیما در اهر) نوشت: همه دوستان مستحضرند که جناب آقای (غ.م.ر) عضو شورای شهر تبریز و رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به کمک و خواست قره‌داغی‌ها و اهری‌های مقیم تبریز بر کرسی ریاست شورای اسلامی استان تکیه زده‌اند.
برخی مدیران اهری مرکزنشین عیبی که دارند این است که وقتی از این شهرستان رفتند و ارتقای مدیریتی و یا حتی تمکن مالی یافتند، خیلی به زادگاه و موطن خود توجه نمی‌کنند و به جای اینکه کمک حال و نماینده منطقه در استان و کشور باشند و از اهرم مدیریتی خود به نفع مردم منطقه استفاده کنند، دیگر سراغی از شهر و دیار خود نمی‌گیرند. مگر اینکه دوباره به کمک و رای مردم احتیاج داشته باشند!
به نظر راقم این سطور، این عزیزان هرچه دارند از صدقه سر شهر و دیار خود دارند و با آب و نان همین منطقه بزرگ شده و سر برافراشته‌اند و امروز در قبال این منطقه و مشکلات و محرومیت‌های آن، مسوولیت و وظیفه دارند که پیگیر مسائل و مشکلات منطقه بوده و مطمئن باشند این میزها و مسوولیت‌ها امانتی بیش نیستند.
این عزیزان باید بدانند که همچنان که دیگران در این مسندها نمانده و به شماها رسیده، برای شما دوستان نیز وفا نخواهد کرد و یقینا روزی این‌ امانت خطیر را به دیگری تحویل خواهید داد.
اما آنچه که در خاطره‌ها خواهد ماند، نام نیک، خدمت صادقانه و تلاش برای مردم و حل مشکلات آنها و آثار ماندگار از خود به عنوان باقیات و صالحات است.

امیدواریم مدیران مرکزنشین و عزیزانی که دستشان به دهنشان می‌رسد و از این آب و خاک رشد کرده و به نان و نوایی رسیده و الحمدالله دارای مکنت مالی، مدیریتی و علمی هستند، کمی هم به فکر زادگاه خود باشند.
هدف از این همه مقدمه چینی روی سخنم با جناب آقای (غ.م.ر)  است که الحمدالله با حمایت قره‌داغی‌ها بر کرسی ریاست شورای استان آذربایجان‌شرقی تکیه زده است ،می‌تواند برای توسعه و عمران به خصوص جذب سرمایه‌گذار به این منطقه تاثیرگذار باشد.
اما آنچه از شواهد و قرائن پیداست و خاصیت برخی مدیران مرکزنشین است که بعد از رفتن از منطقه، زادگاه خود را فراموش می‌کنند، ظاهرا شامل حال این بزرگوار نیز شده است!
همشهریان انتظار دارند جناب  آقای (غ.م.ر) ، رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به جهت آشنایی به اقصی نقاط این منطقه ،ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شهرستان اهر و منطقه ارسباران تلاش مضاعفی را برای جذب سرمایه‌گذار به ویژه در حوزه کشاورزی، دامی، گردشگری و غیره انجام داده و از خود نام نیک و آثار ماندگاری را برجای گذارند.
تبریز ۲۰۱۸ فرصت مغتنمی است که از این فرصت برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار، اقدامات قابل توجهی صورت بگیرد و جایگاه مدیریتی این همشهری گرانقدر در شورای استان، برای پیگیری امور سرمایه‌گذاری در این منطقه بسیار موثر است.
در دوره گذشته شورای اسلامی شهر که آقای حاجی‌پور رئیس شورای استان بودند، چندین مورد جلسه استانی در شهرستان با حضور مسوولان ارشد استانی و شهرستانی با محوریت توسعه همه جانبه منطقه برگزار شد و اگر کار قابل توجهی هم نشد، حداقل مسائل و مشکلات منطقه به نحو شایسته از طریق شورای استان به مراجع ذی‌ربط گزارش و پیگیری شد.
متأسفانه در دوره مدیریت آقای (غ.م.ر) ، نه تنها شورای استان کارکرد مناسبی برای این منطقه نداشته بلکه شورای استان نیز به شورای شهر تبریز بدل شده است!
پایان سخن اینکه، امیدواریم جناب  آقای (غ.م.ر) که با همت قره‌داغی‌ها ،هم کرسی سبز مجلس را تجربه کرده بود و هم به کرسی ریاست شورای اسلامی استان جلوس کرده‌اند، در خدمت‌رسانی به منطقه ارسباران اهتمام جدی کرده و نام نیکی از خود به یادگار گذارند وگرنه، آیندگان در مورد این‌گونه مسوولان که می‌توانستند کاری برای رونق منطقه انجام دهند ولی سهل‌انگاری و بی‌مسوولیتی کردند، قضاوت خواهند کرد.