طرحی از احسان خان حسین پور که در آن تایر خودرو قابلیت پنچرگیری خودکار دارد، به مرحله نهایی جشنواره خوارزمی راه یافت

به گزارش ارس نامه به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش اهر، طرح تایر خود ترمیم احسان خان حسین پور(عضو پژوهشسرای دانش آموز خیام و دانش آموز مدرسه علامه حلی ۲ اهر) به داوری نهایی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی راه یافت.
پس از داوری طرح ها با حضور طراحان و بررسی ها و جمع بندی به عمل آمده، تعداد ۵۲ طرح به داوری نهایی راه یافتند. داوری نهایی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری وزارت آموزش و پرورش در آبان ماه برگزار می شود. لازم به ذکر است نتایج داوری نهایی در اواسط آذرماه اعلام خواهد شد و مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره جوان خوارزمی در هفته پژوهش در نیمه دوم آذرماه سال ۱۳۹۷ با حضور مقامات کشوری  برگزار می شود.
گفتنی است طرح تایر ترمیم شونده (Restored tire)، قابلیت پنچر گیری خودکار با قیمتی خیلی پایین را دارد. لازم به ذکر است علاوه بر این که پنچر گیری خودکار انجام می شود از خروج سریع باد تایر در اثر ترکیدن که منجر به تصادفات شدید می شود جلو گیری می کند و بادی که در ۱۰ ثانیه خالی می شود در بدترین حالت چند روز طول می کشد تا خالی شود و علاوه بر این که جان سرنشینان حفظ می شود، راننده نیز چند روز فرصت دارد تا خود تایر خود را ترمیم یا تعویض کند و احتمال ترکیدگی به طور کامل گرفته شود.