همه شهروندان در جهت کم کردن مخاطرات و بروز حادثه در محل زندگی و محل کار خود تلاش کنند. همه باید یک آتش نشان باشید

ارس نامه/ یادداشت:


روز هفتم مهرماه؛ روزی است که تقویم یادی از سربازان پرکار اما بی ادعای ایمنی و امداد و نجات می کند. هرچند این روز به تراز تقویم در جامعه نمود نمی یاید اما بهانه ای است برای یادآوری قشری که شب و روز نمی شناسند و در تقلای حفظ آرامش هستند. لحظات حساسی از سال که شهروندان لحظه ای راضی به جدایی از کانون گرم خانواده نمی شوند، همکاران ما لباس خدمت بر تن دارند و آماده باش! مثل ساعات تحویل سال نو.
این روز را به همه همکارانم تبریک و البته خسته نباشید می گویم. ایستگاه های آتش نشانی شهرداری اهر با وجود کمبود نیرو و با وجود کمبود امکانات از پر مشغله ترین واحد های شهرداری اهر و از پرکارترین ایستگاه های استان هستند. ما هیچ گاه سرعت و دقت در کار امداد و نجات و اطفای حریق را فدای کمبودها نکرده ایم. 
پیام حقیر در این روز به همه شهروندان این است که همه آنش نشان باشند. کمک یک شهروند در نوع خود به کار ما این می تواند باشد که خود را ایمن کند، خانواده خود، محل زندگی، منزل مسکونی، محل کار و… ایمن کند. از خطرات احتمالی بکاهد و توصیه ها را جدی بگیرد. تجهیز محل زندگی و محل کار با ابزار ایمنی از جمله کپسول آتش نشانی و همچنین یادگیری اولیه طریق استفاده از ابزارآلات قدمی کوچک با تاثیر بزرگ در جهت کمک به ماست. همه آتش نشان باشید و در لحظات حساس تا رسیدن نیروهای امدادی کمک به محل حادثه را در اولویت قرار دهید این کمک از باز کردن راه برای خودروهای امدادی گرفته تا هر اقدام ممکن در جهت محدود نمودن سرایت حادثه می تواند تعریف شود.
در هیچ حادثه ای تنها نیستید. ۱۲۵ یار و یاور شماست و ما همیشه لبیک گوی امدادخواهی هم نوعانمان هستیم.

✍ ابوالفضل بهینه
مدیر ایستگاه ۲ آتش نشانی و امداد و نجات اهر