اهر بر وررقان حق پدری دارد. هر چه در جیب بود اهر برای پیشرفت این فرزندش خرج نموده و حال این جیب خالی است. خالی تر از خالی

ارس نامه/ یادداشت:

نمی دانم چرا بغض گلویم را گرفت وقتی اطلاعیه جذب شرکتی مس سونگون را خواندم. می دانم که ورزقان پر از بیکار است و می دانم که ورزقان خود محروم است همان ورزقانی که فرزند اهر است و پدر هیچ گاه خواهان لنگان شدن فرزندش نمی شود و مدام دغدغه پیشرفت و ترقی اش را دارد! 

پدری که هر چه داشته برای فرزندش خرج کرده و اکنون جیبش خالی است؛ خالی تر خالی! اهر سال ها هرچه بودجه صنعتی داشته وصله سونگون نموده و وظیفه اش بوده تا به صنعت بخشی از خود هر چه دارد هزینه کند. 

ناگهان دیدم ۹۰ نفر از ۱۵۰ نفر جذب مخصوص ورزقانی هاست(دیپلم). مبارکشان باشد!  سهم اهر از این استخدام برابر با هریس و کلیبر است. قصه سوزناک این است که اهر را به همان مقدار دیده اند که کلیبر و هریس را همی و این یعنی فرزند حق پدر را برابر با همسایه دانسته! نوش… حال آن که در قسمت جذب کاردانی باز ورزقان خود سهیم است که کل این تعداد فقط ۳۴ جذب است برای ۴ شهرستان! 

در کارشناسی ها هم که کل استان می توانند شرکت کنند(۲۵ نفر) + ۱ نفر دکترا!

یک شرط نانوشته هم در شرایط استخدام وجود دارد که در کل ۱۵۰ نفر جذب ورزقانی های عزیز در اولویت اند. البته انصافا" اگر می دانستند در ورزقان کل آن نیروها و بعضی از خاص رشته ها را می توان یافت، زحمت نوشتن نام دیگر شهرستان ها را هم نمی کشیدند!
باز نوش و باز مبارکشان باشد؛ بیزه ده الله قادردی. نینح ورزقان
✍  یک جوان بیکار که رو به میان سالی است…