بیت اله عبدالهی طی دیداری با رضا شریفی(مدیر مجتمع مس سونگون) مطالبات عمومی اهر را از این مجتمع مطرح ساخت

به گزارش ارس نامه؛ نماینده اهر و هریس در دیدار با مدیر مجتمع مس آذربایجان ضمن انتقاد از تاخیر در روند اجرایی کارخانه آهک هیتدراته اهر، اظهار داشت: قرار بود خردادماه سال جاری ماشین آلات این پروژه در محل مستقر شود که این امر در موعد گفته شده عملی نشد و آخرین اعلام از سوی متولیان این است که ۸۰ درصد ماشین آلات در گمرک بندرعباس است و ۲۰ درصد باقی مانده قرار است تهیه شود. خواست ما تسریع در اتمام پروژه است چرا که کل اعتبار مورد نظر برای این طرح رقم چندان بالایی برای مجتمع مس آذربایجان به شمار نمی رود.
در ادامه این دیدار، بیت اله عبدالهی با طرح این سئوال که چرا مس مزرعه با اینکه فعال است، توسعه نمی یابد؟؛ از مدیر مجتمع مس سونگون خواست درباره توسعه معدن مزرعه اهر اقدام شود. وی گفت: معدن مزرعه مظلوم واقع شده و تکلیفش نامشخص است. با اینکه می گویند فعال است اما راکد و بدون توسعه مانده است.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، خواستار اعلام نظر تخصصی درخصوص مطالعات سایر معادن منطقه شد و اضافه کرد: مس آذربایجان، نظر قطعی خود را در خصوص معادنی که قابلیت سرمایه گذاری و استخراج را دارد، اعلام کند تا ما بدنبال سرمایه‌گذار در این زمینه باشیم.
نماینده اهر و هریس با اشاره به نقش آب سد ستارخان اهر در سیراب سازی صنایع مس سونگون خطاب به شریفی تاکید نمود: بخاطر استفاده بی دریغ سونگون از امکانات اهر طی سال های مدید، انتظار داریم نسبت به احقاق حقوق و تخصیص اعتبارات  عادلانه در حق اهر از مجتمع مس سونگون حساس باشید بطور مثال کمک کنید کمربندی های اهر ساخته و تمام شود چرا که در عبور و مرور ماشین آلات مس این مسیرها مورد استفاده واقع می شود.
عبدالهی در آخر بکارگیری نیروهای غیربومی در معادن اهر را مورد نقد قرار داده و خاطر نشان کرد: در حالی که که نیروی کار بومی وجود دارد و بیکاری جوانان علی رغم وجود معادن در منطقه بیداد می کند، باید از نیروی انسانی بومی منطقه تا آخرین حد ممکن در بحث اشتغال استفاده شود.
در پایان این دیدار، مدیر مس سونگون ابراز امیدواری نمود که موارد مطروحه توسط نماینده اهر و هریس با پیگیری های خوب  شرکت مس آذربایجان اثربخشی خود را نشان دهد. 
شریفی تصریح نمود: خواست قلبی ما این است که گره از مشکلات گشوده و بتوانیم مطالباتی که مطرح ساختید را تا حد توان در بخش های عملیاتی و اجرایی تسریع و بقیه موارد را پیگیری کنیم تا برای پیشرفت اهداف صنعتی و معدنی منطقه مفید واقع شوند.